Ekologia a životné prostredie

Odpovědět
lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 6751
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od lasib » 27 lis 2025, 22:01

Nie zlý nápad, ... ale príliš lacný, efektívny a účinný bez aktivistov
štatna India Railways prvá inštalovala solárne panely na koľajách v Banaras Locomotive Works, Varanasi.
https://x.com/beatsinbrief/status/19570 ... 85736?s=20

Ekolog
Redaktor
Příspěvky: 406
Registrován: 01 zář 2019, 08:30

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od Ekolog » 27 lis 2025, 22:46

Jak tam mají ve vagónech řešené záchody?

lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 6751
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od lasib » 27 lis 2025, 22:51

To som čakal, ... Nesuviaci argument
Aj v Indii pršii

Uživatelský avatar
El Diablo
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6096
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od El Diablo » 27 lis 2025, 22:52

lasib píše:
27 lis 2025, 22:01
Nie zlý nápad, ... ale príliš lacný, efektívny a účinný bez aktivistov
štatna India Railways prvá inštalovala solárne panely na koľajách v Banaras Locomotive Works, Varanasi.
https://x.com/beatsinbrief/status/19570 ... 85736?s=20
To nebude fungovat dlouho, vibrace, prach a další bordel z vagonů...
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

modrak
Senior redaktor
Příspěvky: 3870
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od modrak » 27 lis 2025, 22:54

""Jak tam mají ve vagónech řešené záchody?"" Majú vakuové.

lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 6751
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od lasib » 27 lis 2025, 23:06

Nerozumiem, buď do prírody postaviš novú pevnú konštrukciu, na ktorú kladieš bloky, ...alebo využiješ ako podložie na bloky koľajnice v krajine, ktoré už sú tam v krajine 150 rokov

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12595
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od kenavf » 28 lis 2025, 15:16

Mal na mysli vákouvé záchody v týchto indických vlakoch.
{E91B7878-9509-4011-A69C-BBAD4AE7491A}.png
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

vytrezvitel
Redaktor
Příspěvky: 66
Registrován: 22 srp 2022, 19:53

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od vytrezvitel » 28 lis 2025, 20:34

V Idnii vakuové záchody ve vlacích mají:

https://www.hindustantimes.com/india-ne ... rlzZI.html
Indické dráhy modernizují toalety ve vlacích, ale hrnky s řetězem zůstanou
Hindustan Times, Nové Dillí | Autor:
Faizan Haidar
Aktualizováno: 30. července 2018 07:09 IST
Podle oficiálních údajů patří hrnky na toaletu mezi předměty, které se z vlaků často kradejí.

Drahy podnikly rozsáhlou akci na modernizaci toalet ve vlacích, včetně „zdravotních kohoutků“ a instalace více než 200 000 biotoalet, ale podle úředníků obeznámených s touto záležitostí zůstane stará stavba – kovový hrnek zajištěný řetězem, aby se zabránilo krádeži.
Železnice se připravují na instalaci 80 000 biotoalet v letech 2018–2019 jako poslední fázi své modernizace toalet.
Železniční dráhy se připravují na instalaci 80 000 biotoalet v letech 2018–2019 jako poslední fázi své modernizace toalet.
Záchodové hrnky patří mezi předměty, které se z vlaků často kradejí, uvádějí oficiální údaje. Byly mezi movitým majetkem v hodnotě 2,97 miliardy rupií, který Síly ochrany železnic v letech 2017–2018 nalezly – což je mnohem více než jiné často kradené předměty, včetně stropních ventilátorů, ložního prádla, přikrývek, sprchových hlavic a železných mříží.
„Modernizace toalet ve vlacích je jednou z oblastí, na které se zaměřujeme. I když instalujeme hygienické kohoutky do každé toalety... (mohou) být ukradeny. Takže hrnky s řetězem tam budou jako záložní možnost. I kdyby k nějaké krádeži došlo, vyměníme je. Jen to trochu zvýší náklady na údržbu,“ uvedl výše uvedený úředník pod podmínkou anonymity.
Železnice se připravují na instalaci 80 000 biotoalet v letech 2018–19 jako poslední fázi modernizace toalet.

Podle informací, které vláda v dubnu poskytla parlamentu, bylo do března 2018 ve vlacích instalováno přibližně 125 000 biotoalet. Celý proces začal v lednu 2011, kdy bylo v expresu Gwalior-Varanasi Bundelkhand Express instalováno 57 biotoalet.
„Do března jsme pokryli 34 500 z 55 000 vagónů biotoaletami. Letos bude nainstalováno přibližně 80 000 biotoalet, aby se projekt dokončil,“ uvedl úředník. Železnice v letech 2015–2016 nainstalovaly 15 000 biotoalet, v letech 2016–2017 34 000 a v letech 2017–2018 56 000, uvedl.
Biotoalety rozkládají lidské odpady pomocí bakterií a přeměňují je na metan a vodu, zatímco hygienické kohoutky jsou ruční zařízení určená k úspoře vody. Kohoutky mají spouštěcí trysky podobné ruční sprchě pro čištění po použití toalety.
Úředník uvedl, že biotoalety vyžadují hodně údržby. „V každém depu máme zařízení pro údržbu biotoalet. Pokud je lidé používají správně, nebudou vyžadovat pravidelnou údržbu. Za tímto účelem budeme mít v každém vagónu informační průvodce,“ řekl úředník.
Indická železnice nyní provozuje 27 úseků jako součást zelených koridorů, v jejichž rámci jsou všechny vlaky vybaveny biotoaletami. Z těchto vlaků jezdících v koridoru nedochází k přímému vypouštění lidského odpadu. Železnice testuje biovakuové toalety podobné leteckým, aby snížila spotřebu vody.
„Provádíme zkušební provoz na 500 vagónech a budeme jej sledovat šest měsíců. Pokud budou výsledky dobré, pak máme v úmyslu postupovat ve velkém,“ řekl další železniční úředník.
Úředník uvedl, že železnice vyrábí nové vagóny a také pracuje na zlepšení stavu stávajících.
Bývalý předseda železniční rady R K Singh tuto akci pochválil a označil ji za dobrý krok k udržení hygieny a sanitace. „Ačkoli to trvalo dlouho, jakmile bude plně zavedeno, čistota na kolejích a celkově ve vlacích se zlepší.

Uživatelský avatar
El Diablo
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6096
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od El Diablo » 28 lis 2025, 23:08

lasib píše:
27 lis 2025, 23:06
Nerozumiem, buď do prírody postaviš novú pevnú konštrukciu, na ktorú kladieš bloky, ...alebo využiješ ako podložie na bloky koľajnice v krajine, ktoré už sú tam v krajine 150 rokov
EEVblog 1534 – Solární železnice! Sun-Ways VYVRÁCENO


Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

vytrezvitel
Redaktor
Příspěvky: 66
Registrován: 22 srp 2022, 19:53

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od vytrezvitel » 01 pro 2025, 07:22

Nakoukl jsem a vzpomněl si na definici vynálezce. To je ten debil, který neví, že to nejde. Jinak na sledování celého výkladu, proč to nejde, jsem čas neměl. Nicméně klíčová informace je ukryta v jednom z odkazů: https://www.swissinfo.ch/eng/science/sw ... k/87707181

Švýcarské úřady schválily tříletý pilotní projekt instalace odnímatelných solárních panelů na železniční trať v západním Švýcarsku. Unikátní technologie vzbudila zájem i v dalších zemích.
Tento obsah byl publikován 11. října 2024 - 10:00
7 minut

Simon Bradley

Další jazyky: 9
EN originál
Společnost Sun-WaysExternal link, malý soukromý startup, minulý týden potvrdila, že po deseti měsících stavby prototypů, provádění testů, měření a získávání odborných posudků jim Federální úřad pro dopravu (FOT) konečně udělil povolení k zahájení testování jejich technologie na železniční trati otevřené pro provoz v kantonu Neuchâtel.
Společnost začne s nasazováním svého systému odnímatelných solárních panelů od jara 2025 na 100metrovém úseku trati provozovaném společností transN, dopravním podnikem kantonu Neuchâtel. Během úvodní tříleté testovací fáze bude na pražce mezi kolejemi umístěno 48 panelů spolu s elektrickou infrastrukturou, aby bylo možné dodávat energii do místní sítě. Počáteční testovací fáze je v rozpočtu na 585 000 CHF (681 000 USD).

S tvrzením o vyvrácení bych tedy počkal tři roky, až jak dopadne testování.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 54776
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Ekologia a životné prostredie

Příspěvek od Alchymista » 05 pro 2025, 21:56

https://svobodny-svet.cz/ziskovky/
Ziskovky
DANIEL VAVRA
Už nějakou dobu, když napíšu něco o klimatu, se mi tu zjeví pán v obleku a začne nám tu kázat o globální změně. Jinými slovy, dělá si engagement. Napadlo mě se podívat, co je ten pán zač. A zjistil jsem, že je to „Expert EU pro vědu a výzkum v kosmonautice na Akademii věd“, seniorní manažer udržitelnosti kdesi a především ředitel Centra pro dopravu a energetiku.

Tak jsem se podíval, co je to to Centrum, čemu se věnuje a kolik nás to stojí.

Tak samozřejmě je hned v první větě s sekci „O nás“ na jejich webu uvedeno, že jsou nevládní nezisková organizace.

V jejich výroční zprávě se píše: „Již více než dvacet let přinášíme expertní pohled na energetickou transformaci ohleduplnou k lidem i klimatu. Prosazujeme ambiciózní a spravedlivou klimatickou politiku. Monitorujeme využívání veřejných financí. Spolupracujeme s veřejnou správou, byznysem i akademickou sférou. Usilujeme o klimaticky neutrální svět.“

Podíval jsem se na jejich „expertní tým“. Na první pohled jediný kdo tam vypadá, že má alespoň nějaké tušení o energetice a vědě, je paní Veronika Murzynová, která má bakaláře z Astrofyziky. Na to ovšem navázala Evropskými studiemi a její „praxe“ spočívá v tom, že dělala asistentku pirátského poslance, zastupitelku Ostravy a poradkyni Píráta Peksy pro Green Deal.

Pak je tam Klára. Expertka na dopravu. Klára působí v CDE od roku 2024 a soustředí se na témata dopravní chudoby a dekarbonizace. Klára je Socanka od Zaorálka z hnutí Budoucnost.

Drtivá většina z dalších lidí na společné fotografii se věnuje získávání peněz pro organizaci, nebo nějaké mediální a koordinační habaďůry.

No a kolik nás to stojí ročně? 12 milionů. Z toho náklady na mzdy 8 099 000. To je 674 000 na každého jednoho člověka na obrázku.

Kdo to platí? No my! Kdo jiný? Evropská klimatická nadace, Evropská Unie, Státní fond životního prostředí ČR, Evropská iniciativa pro klima, Evropský rozvojový fond / Evropský obranný fond.

Nezisková. Nevládní. Jenom to tedy platí celé Evropská Unie.

A co jsme za ty prachy dostali? Propagandu.

„Usilovali jsme o ukončení podpory fosilních paliv, přesměrování podpory Modernizačního fondu z plynu do skutečně udržitelných řešení, přijetí závazného cíle snížení emisí skleníkových plynů o 90% v EU do roku 2040, větší zapojení veřejnosti do tvorby politik a řadu dalších dílčích konstruktivních řešení. V rámci přípravy Sociálního klimatického fondu jsme prosazovali účinné zacílení sociálně-ekologických opatření. Přispěli jsme ke konečnému znění nového Vnitrostátního plánu pro energetiku a klima, včetně zakotvení konce uhlí v roce 2033 a závazku směřovat ke klimatické neutralitě do roku 2050. Ve veřejné debatě jsme zdůrazňovali ekonomické a sociální přínosy zelené transformace.“

Jinými slovy: Evropská Unie si platí „nezávislou občanskou neziskovku“ aby propagovala plány Evropské Unie.

Zde jejich výroční zpráva. https://www.cde-org.cz/…/1289/vyrocni_zprava_2024.pdf link nefunkčný už v originále
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět