A z toho 11 milionů v Číně
Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
Skeptik
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9960
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To je logicke, cina s vyse 30 milionmi predanych aut za rok je omnoho vecsi trh, nez napriklad USA, alebo Europa.
Aj slovak zijuci v Cine lutuje, ze si nekupil elektricke auto.
Aj slovak zijuci v Cine lutuje, ze si nekupil elektricke auto.
Naposledy upravil(a) mzprx dne 26 led 2025, 12:00, celkem upraveno 1 x.
Viac hláv - viac kapusty.
-
zmiri
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8431
- Registrován: 07 úno 2017, 16:42
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Mno, tehdy rodiče taky měnili kotel na uhlí za elektriku. Ale ne za přímotopy (slyším poprvé, že měli být lepší), ale za elektrický kotel. Otopná soustava zůstala beze změn dodnes. Problém nebyl v dotaci, ale někde jinde. Jako jo, po několika letech změnili ceny elektřiny a bylo to dražší.Skeptik píše: ↑26 led 2025, 11:32Na počátku 90-tych let jsem také takto naletěl. V severních Čechách byly vyhlášeny dotace na náhradu uhelných kotlů přímotopy.
Pak šla cena elektřiny nahoru a prarodiče rázem neměli na topení ... a vše se zas předělávalo na uhelný kotel - včetně nových radiátorů. Ty původní se samozřejmě vyřezaly
Od té doby, ŽÁDNÉ DOTACE !!!
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.
-
kenavf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12490
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://imhd.sk/ba/doc/sk/23904/Prvé-br ... kumulátoryPrvé bratislavské elektrobusy už potrebujú nové akumulátory
Predpokladaná cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 69 164 € bez DPH (NS 12 Electric), resp. 68 569 € (EBN 8),
P.S. Aká cena likvidácie starých akumulátorov?Opätovné sprevádzkovanie elektrických autobusov aktuálne vyjde niekoľkonásobne drahšie, ako v prípade autobusov s dieselovými motormi, pri ktorých má DPB akutálne vysúťažené generálne opravy naftových motorov v cene od 8500 € (Iveco Tector Euro 6) do 14 948 € (Mercedes-Benz OM 457) bez DPH.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
Skeptik
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9960
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tak prodalo-li se v Číně 30 mil aut, a z toho 11 mil elektrokárek, pak je to zcela jiný poměr, než ve zbytku světa, kde se prodalo 40 mil aut a z toho 6 milionů elektrokárek.
Navíc, většina z těch 6-ti milionů se prodala na dotovaných cenách případně na trzích, kde jsou auta se spalovacím motorem předmětem sankcí.
To je jako srovnávat prodeje jídla v restauraci, kde za vepřový řízek platíš 20% přirážku a ještě 30 korun za umytí nádobí, zatímco zeleninové rizoto je za 60% ceny a ještě je k němu nápoj zdarma.
Podle prodejů to pak bude vypadat, že Češi jsou vlastně vegetariáni
Navíc, většina z těch 6-ti milionů se prodala na dotovaných cenách případně na trzích, kde jsou auta se spalovacím motorem předmětem sankcí.
To je jako srovnávat prodeje jídla v restauraci, kde za vepřový řízek platíš 20% přirážku a ještě 30 korun za umytí nádobí, zatímco zeleninové rizoto je za 60% ceny a ještě je k němu nápoj zdarma.
Podle prodejů to pak bude vypadat, že Češi jsou vlastně vegetariáni
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
IgorT
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9141
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Predpokladaná cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 69 164 € bez DPH. (NS 12 Electric), resp. 68 569 € (EBN
https://t.me/Pendleri/35399
https://imhd.sk/ba/doc/sk/23904/Prv%C3% ... %C3%A1tory
-
kenavf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12490
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
▲Niekto sa asi inšpiruje na AK.
P.S. Ale aj my tu na AK sa inšpirujeme.
P.S. Ale aj my tu na AK sa inšpirujeme.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
fletcher
- Redaktor
- Příspěvky: 156
- Registrován: 08 úno 2017, 12:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tak vo velkých Čínskych mestách su elektroauta masivne podporovane. Napr. v Shanghaji je v podstate nemozné získat novu SPZ-ku na auto so spalovacím motorom. Jediná možnosť je výhra v akejsi loterii :). Na elektroauto, nieje problem. (Info od syna, žil tam pol roka)
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 18826
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Je tu jedno velké ALE. Je to velmi jednoduché - pokud je město připraveno a vybaveno infrastrukturou, jsou e-vehikly výhodné. Tyhle metropole se už poučily a smogové situace z minulosti jsou dobře známé. Takže na pojíždění po oblasti města (od zásuvky k zásuvce) asi není co řešit. Ale mimo tyhle aglomerace o e-vehikl nezakopneš ani náhodou. A je jasné, proč tomu tak je. A dokud se nevyřeší zásadní problém jménem BATERIE, nebude to jinak... 
Máš rozum? „Mám.“ Proč ho tedy neužíváš? Neboť když ten plní svou povinnost, co jiného ještě chceš? Marcus Aurelius "Hovory k sobě"
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
-
modrak
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 22 úno 2017, 16:50
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Lenže Čína je pred nami asi tak 100 rokov. Bývať tak v Číne v meste alebo väčšej dedine - tak 2 mil. obyvateľov, mám elektroauto tiež. Tam majú na to infraštruktúru, ku ktorej sa chudobná EU dopracuje tak za 150 až 200 rokov. Žiadne zásuvky a podobné uchylárny. Tam má elektroauto zmysel. V EU je to nezmysel. A k tomu dotovaný. 
-
fletcher
- Redaktor
- Příspěvky: 156
- Registrován: 08 úno 2017, 12:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Suhlas. Bola to len reakcia na velky predaj elektroaut v Cine. Oni niekde tí domaci niekde nemajú prílis na výber. Este jedna zaujimavost. Nikde sme nevideli elektrokolobezky bez sedatka. Vraj niesu povolene.
-
Alchymista
- Redakční rada
- Příspěvky: 53996
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To môže byť predpismi... Kolobežka so sedátkom je "elektromoped" - a teda registrácia, značky, technická kontrola, technická spôsobilosť...
Bolo videjko - "vytunené auto" v Čine s anglickým prekladom.
Prišli policajti, autíčko vyfotili, aj sami sa s autíčkom vyfotili... a potom majiteľovi nariadili, aby sa do dvanástich hodín hlásil na technickej kontrole s autom uvedeným do stavu podľa technického preukazu. V opačnom prípade pokuta a úradná likvidácia pre technickú nespôsobilosť a nedovolené úpravy vozidla. Odísť z parkoviska po vlastnej ose mu nedovolili, nakoľko nesplňuje predpisy pre prevádzku...
Bolo videjko - "vytunené auto" v Čine s anglickým prekladom.
Prišli policajti, autíčko vyfotili, aj sami sa s autíčkom vyfotili... a potom majiteľovi nariadili, aby sa do dvanástich hodín hlásil na technickej kontrole s autom uvedeným do stavu podľa technického preukazu. V opačnom prípade pokuta a úradná likvidácia pre technickú nespôsobilosť a nedovolené úpravy vozidla. Odísť z parkoviska po vlastnej ose mu nedovolili, nakoľko nesplňuje predpisy pre prevádzku...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
Skeptik
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9960
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Co myslíte?
Kolik z těchto aut v Šanghaji je elektrických?
5%? 10%?
A až budou elektrická všechna .... kde se asi tak (ne)budou všechna nabíjet? Při takovémto provozu je celkem pochopitelné, že do města se povolují už jen elektrokárky.
Průměrné stáří auta v ČR je 16 let.
Jak dlouho bude trvat, než se obmění alespoň 50% z nich?
16 let?
Většina lidí nemá na nové auto = kupují ojetiny.
Jaká je nabídka?
AAA Auto má momentálně v nabídce 10.101 auto.
Kolik z nich je elektrokárka?
Přesně 203 !!!
Kolik jich je starších 10-ti let?
Přesně 2 !!!
Proč?
Protože po 10-ti letech provozu to tak můžete hodit ze skály.
Kolik má najeto? To s největším nájezdem?
Tesla model 3 ... 165.000 km; kapacita baterie 81% ... cena 540.000 Kč
Moje 9 let stará Škoda Octavia 2,0 TDI má najeto 235.000 km a v bazaru by stála cca 250.000 Kč.
Že na plnou nádrž pořád ujede těch 900 až 1.000 km (dle ročního období) snad nemusím zdůrazňovat.
Kolik z těchto aut v Šanghaji je elektrických?
5%? 10%?
A až budou elektrická všechna .... kde se asi tak (ne)budou všechna nabíjet? Při takovémto provozu je celkem pochopitelné, že do města se povolují už jen elektrokárky.
Průměrné stáří auta v ČR je 16 let.
Jak dlouho bude trvat, než se obmění alespoň 50% z nich?
16 let?
Většina lidí nemá na nové auto = kupují ojetiny.
Jaká je nabídka?
AAA Auto má momentálně v nabídce 10.101 auto.
Kolik z nich je elektrokárka?
Přesně 203 !!!
Kolik jich je starších 10-ti let?
Přesně 2 !!!
Proč?
Protože po 10-ti letech provozu to tak můžete hodit ze skály.
Kolik má najeto? To s největším nájezdem?
Tesla model 3 ... 165.000 km; kapacita baterie 81% ... cena 540.000 Kč
Moje 9 let stará Škoda Octavia 2,0 TDI má najeto 235.000 km a v bazaru by stála cca 250.000 Kč.
Že na plnou nádrž pořád ujede těch 900 až 1.000 km (dle ročního období) snad nemusím zdůrazňovat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
kenavf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12490
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tí číňani elektroauto asi dokážu vyrobiť za rozumnú cenu takže i je na nákup a prevádzku pre číňana len o niečo drahšie a nútia číňanov ich kupovať nie kvôli CO2(čo je veľmi diskutabilné a mnohými prameňmi vyvrátené) ale kvôli smogovým situáciám v ich veľkých mestách.
P.S. Mal som benzínovú kosačku a benzínový krovinorez. Vydržali cca 20 rokov krovinorez a 30 rokov kosačka. Ale neboli uživateľsky prívetivé, niekedy problémy so štartom, hluk. kupovanie benzínu, smrad, smradlavé ruky od benzínu a podobne. Rozhodol som sa až bude v Lídli krovinorez na baterky(nie vyžínač ale krovinorez) tak prejdem na aku. Minulý rok už uviedli krovinorez na 40Voltov a tak som kúpil kosačku 40Voltov, krovinorez 40V a priamočiaru pilu 20V, a reťazovú pilu 40V.
Mám k tomu 2x20V akumulátory 4Ah. Záhradu mi to pokosí na 2 nabitia.(samozrejme eufeministická elektromobilistická káva medzi dvomi nabitiami
). Ale zásadným argumentom bolo že nákup tých akumulátorov po "možno" 4 rokoch ma nezruinuje prípadne si ich viem sám opraviť Lipolkami z Aliexpresu aj na väčšiu kapacitu(-už som tak repasoval accu v notebookoch, kolobežke a pod)
Na aku vrtačkach mi baterky pri rozumnej kapacite vydržali cca 4 roky(nie som remeselník, vrtačku používam na vŕtanie sem tam).
P.S.2 Neviem prečo by prerobenie infraštruktúry v čínskych mestách aj pre autonabíjačky malo byť menej organizačne náročné, možno len to vedia zrealizovať lacnejšie ako v EU.
P.S. Mal som benzínovú kosačku a benzínový krovinorez. Vydržali cca 20 rokov krovinorez a 30 rokov kosačka. Ale neboli uživateľsky prívetivé, niekedy problémy so štartom, hluk. kupovanie benzínu, smrad, smradlavé ruky od benzínu a podobne. Rozhodol som sa až bude v Lídli krovinorez na baterky(nie vyžínač ale krovinorez) tak prejdem na aku. Minulý rok už uviedli krovinorez na 40Voltov a tak som kúpil kosačku 40Voltov, krovinorez 40V a priamočiaru pilu 20V, a reťazovú pilu 40V.
Mám k tomu 2x20V akumulátory 4Ah. Záhradu mi to pokosí na 2 nabitia.(samozrejme eufeministická elektromobilistická káva medzi dvomi nabitiami
Na aku vrtačkach mi baterky pri rozumnej kapacite vydržali cca 4 roky(nie som remeselník, vrtačku používam na vŕtanie sem tam).
P.S.2 Neviem prečo by prerobenie infraštruktúry v čínskych mestách aj pre autonabíjačky malo byť menej organizačne náročné, možno len to vedia zrealizovať lacnejšie ako v EU.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 18826
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Protže mnoho měst je velmi mladých a už se s tím počítalo...
Máš rozum? „Mám.“ Proč ho tedy neužíváš? Neboť když ten plní svou povinnost, co jiného ještě chceš? Marcus Aurelius "Hovory k sobě"
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
-
kenavf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12490
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Zvýšená snaha o taký rozmach a vplyv elektromobility je cca 10 rokov. Takže veľmi neverím že by to dokázali tak rýchlo zakomponovať v takom rozsahu do projektov a stavebnej realizácie.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
Echo
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 318
- Registrován: 24 dub 2022, 17:55
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nejde ani tak o elektromobilitu. Ale naroky na infrastrukturu su uplne inde ako pred 20, 50 ci 100 rokmi. A problem pri nasich mestach je, ze uz vacsinou nie je kde. Napriklad v Kosiciach pri Auparku by neskutocne pomohla transformacna stanica, tam je to s elektrinou uz riadne na hrane, ale nie je velmi kam ju postavit. Parkovanie na sidliskach je katastrofa, ale na viac parkovacich miest nie je priestor. A siete sami o sebe katastrofa, kde zacnes kopat s bagrom tak tu elektrika, tu plyn, voda, kanalizacia, optika. Co stavba, ci prerabka tak stale daco poskodene a ked aj ide vsetko hladko tak narazis na nejaku keramiku ci kosti a stavba na par mesiacov zase stoji 
-
Alchymista
- Redakční rada
- Příspěvky: 53996
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://sputnikglobe.com/20250126/catas ... 01342.html
Katastrofálny požiar v austrálskej bani na lítium vyvoláva obavy v odvetví strategických technológií
Katastrofálny požiar v austrálskej bani na lítium vyvoláva obavy v odvetví strategických technológií
Spodumen (LiAl[SiO3]2) je silikátový minerál zo skupiny pyroxenov.Lítiovú baňu Mount Holland v Západnej Austrálii údajne zatvorili po tom, čo lokalitu približne 105 km juhovýchodne od mesta Southern Cross zachvátil požiar. Horúce počasie a silný vietor podporili požiar neďalekej buše a vynútili si evakuáciu.
Uzavretie bane vyvolalo obavy z výrazného narušenia lítneho priemyslu, ktorý je rozhodujúci pre polovodiče a elektrické vozidlá (EV).
Projekt Mt Holland, ktorý sa začal realizovať v roku 2024, zahŕňa otvorenú baňu, koncentrátor a rafinériu, ktorá by mala vyrábať hydroxid lítny začiatkom roka 2025.
Predpokladaná životnosť je viac ako 50 rokov a vlastnia ho spoločnosti Covalent Lithium, Wesfarmers a SQM.
Odhadovaná ročná produkcia je 380 000 ton spoduménového koncentrátu, ktorý sa rafinuje na 50 000 ton hydroxidu lítia vhodného na batérie, čo postačuje na pohon jedného milióna elektrických vozidiel.
Baňa bola považovaná za kľúč k zníženiu závislosti od spracovania lítia, ktorému dominujú krajiny ako Čína.
Keďže sa predpokladá, že dopyt po lítiu do roku 2035 stúpne štyridsaťnásobne v dôsledku rastu počtu elektrických vozidiel, odstávka poukazuje na slabé miesta v globálnom dodávateľskom reťazci.
Translated with DeepL.com (free version)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
kenavf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12490
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://vtm.zive.cz/clanky/elektricke-f ... fault.aspxElektrické formule E budou v nové sezóně povinně zastavovat v boxech a nabíjet baterii výkonem 600 kW
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
Alchymista
- Redakční rada
- Příspěvky: 53996
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/nab ... ou-v-soku/
Nabíjecí stanice Tesla v mrazu nefungují. Majitelé jsou v šoku
Nabíjecí stanice Tesla v mrazu nefungují. Majitelé jsou v šoku
CHICAGO, USA – Zoufalí majitelé vozů Tesla v Chicagu a okolí se při mrazivých teplotách, které zachvátily Středozápad, pokoušeli bez úspěchu nabít svá vozidla.
Nabíjecí stanice se v posledních dnech proměnily v podstatě ve hřbitovy automobilů, protože teploty klesly na záporné dvouciferné hodnoty, uvedla stanice Fox Chicago.
„Nic. Žádná šťáva. Pořád na nule procent,“ řekl zpravodajskému serveru Tyler Beard, který se od nedělního odpoledne snažil dobít svou Teslu na dobíjecí stanici Tesla v Oak Brook ve státě Illinois. „A to jsem tu byl asi tři hodiny poté, co jsem tu byl tři hodiny včera.“
Beard a několik dalších majitelů vozů Tesla se snažili nabít svá auta uprostřed dlouhých front a opuštěných vozů na jiných nabíjecích stanicích Tesla v oblasti Chicaga, uvedla zpravodajská stanice.
„To je šílené. Je to katastrofa. Vážně,“ řekl majitel vozu Tesla Chalis Mizelle.
Mizelleová uvedla, že své auto opustila a nechala se svézt od kamarádky poté, co se její vůz nenabíjel.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.