Strana 51, bod 4, doporučení 1
Jinak za přečtení stojí celá zprávaÚZPLN doporučuje společnosti Smartwings, a.s. na základě provedení letu a
přetrvávajícího přesvědčení PIC, že jeho výsledný rozhodovací proces byl proveden
správně, provést u PIC psychologické vyšetření v ÚLZ.
https://uzpln.cz/incident/612
A ačkoli na to koukám "jen" z pozice vojenského létání, tak tě musím opravit - kpt. Veselý se "nerozhodnul špatně", kpt. Veselý hrubě a vědomě porušil veškerá bezpečnostní pravidla která mohl a navzdory tomu, že některá pravidla jsou vykladatelná různě (nerozporuji), si tu hubu nerozbil jen proto, že druhý motor to vydržel (a že na problémy mohl mít minimálně podezření) a nedošlo k další komplikaci (vzhledem k tomu, s jakým zbytkem paliva přistával by na to dost možná stačila i změna větru po trase). To, že se tak stalo v situaci, kdy byl nejen kapitánem, ale zároveň i letovým ředitelem je potom jasně přitěžující okolnost, protože je v pozici, kdy určuje pravidla svých posádek a taky hodnotí jejich výkon. Takoví lidé se neomlouvají, z takových se dělá exemplární případ už proto, že nehod s pilotem "ve funkci" nebo "s autoritou" bylo dost a jejich nadutost stála tisíce mrtvých...o penězích nemluvě...
Smutným mementem potom je to, co jsi napsal na konci - jako kapitán/PIC létá dál...