Wasp1 píše: ↑25 úno 2024, 12:53
Jako bych slyšel ten kopanec do tváře F-35 a skvadře která si nad -35 onanuje celé hodiny
No, alespoň je zřejmé, proč kupujeme 24 F-35 k náhradě 14-ti Gripenů ... potřebujeme vždy 12 letuschopných strojů
Jinak v článku se mi líbí to "kopnutí si" do MiGů-29
V této věci si nelze nevzpomenout na „drsné Devadesátky“ a přelet dvojice Migů-29, pilotovaných plk. Václavem Vaškem a mjr. Petrem Tichým, ze Žatce do španělského Torrejonu v květnu 1992, který „Double Wendy“ popisuje ve svých Etudách. Kvůli malému doletu Fulcrumů se tento přelet realizoval s mezipřistáním ve francouzském Dijonu a za nutného doprovodu kbelského Tu-154B-2 kvůli chybějícím civilním radionavigačním přístrojům na Fulcrumech. Začátky byly opravdu těžké, naštěstí doba se změnila a dnes už jsou podobné přelety v rámci Evropy pro české stíhače naprosto standardní záležitostí.
No, Fulcrumy měli tak malý dolet, že by si do Španělska museli podvěsit přídavnou nádrž. Proč to tenkrát neudělali, netuším.
Gripeny podvěsily 3 přídavné nádrže ... a doletěly
No, a to že bojový stroj nemá civilní rng prostředky je fakt problém

... i když tenkrát nebyl důvod, proč s nimi letělo tůčko v rng, ale v tom, že MiG-29 neměl radiokomunikační prostředky pro civilní pásmo (
a ani jeden z pilotů doložku pro komunikaci v angličtině mimochodem) ani civilní odpovídač SSR.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire