Suchoj Su-27
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-27
Co máš na mysli "přístupem k motoru"?
Servisní otvory pro přístup k motoru, a nebo vstupy vzduchu?
Servisní otvory pro přístup k motoru, a nebo vstupy vzduchu?
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
Motory AL-31F mají ít náhon motoru nahoře a chtěl bych vidět odkrytované motory z vrchu.
-
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 798
- Registrován: 21 čer 2019, 14:16
Re: Suchoj Su-27
Umisteni agregatu nahore je holt u Sovetskych i Ruskych konstrukci obvykle.
Ale i tam senajdou vyjimky .
https://military-history.fandom.com/wiki/Saturn_AL-31
AL-31FN je derivát AL-31F s převodovkou příslušenství letadla namontovanou pod motorem.
U zapadnich je vse dole.
https://www.defensenews.com/air/2017/05 ... 35-engine/
Ale i tam senajdou vyjimky .
https://military-history.fandom.com/wiki/Saturn_AL-31
AL-31FN je derivát AL-31F s převodovkou příslušenství letadla namontovanou pod motorem.
U zapadnich je vse dole.
https://www.defensenews.com/air/2017/05 ... 35-engine/
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-27
AL-31FN má agregáty dole, protože je to verze pro čínský J-10, který byl konstruován pro čínský motor W-10, což je zas derivát z civilního CFM56, který jako každý správný "západní" motor má agregáty dole.
Wasp
jak psal HONZIK, má je nahoře. Ale přístup k nim je jen přes malé servisní a kontrolní otvory ... na výkresech či fotkách jsou vidět jen krytky. Fotku s otevřenými krytkami jsem neviděl.
Pokud je potřeba agregáty opravit či vyměnit, musí se motor svěsit ... ostatně jako u všech letadel.
Wasp
jak psal HONZIK, má je nahoře. Ale přístup k nim je jen přes malé servisní a kontrolní otvory ... na výkresech či fotkách jsou vidět jen krytky. Fotku s otevřenými krytkami jsem neviděl.
Pokud je potřeba agregáty opravit či vyměnit, musí se motor svěsit ... ostatně jako u všech letadel.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 680
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Suchoj Su-27
prototyp T-10 ich mal tiež dole, ale kvoli zníženiu čelného odporu ich presunili nahor. Skriňa dole si vyžadovala priestor navyše
stačí si porovnať tvar motorových gondol tu uvedených prvých dvoch prototypov:
http://www.wardrawings.be/Modern/Site/A ... otypes.htm
stačí si porovnať tvar motorových gondol tu uvedených prvých dvoch prototypov:
http://www.wardrawings.be/Modern/Site/A ... otypes.htm
срочно расстрелять
-
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 798
- Registrován: 21 čer 2019, 14:16
Re: Suchoj Su-27
Ano bez toho hrbolu dole je to jednoznacne aerodynamicky cistejsi koncepce pro vysoka Machova cisla a stabilitu letounu pri letu v nich.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-27
Ono je to trochu složitější, i když je to vlastně ve všeobecnosti pravda.
Motor AL-31 nebyl hotový včas, a tak první dva prototypy Su-27 (T-10-1 a T-10-2) dostaly starší motory AL-21F-3AI, které měly agregáty dole.
Prototypy T-10-3 a T-10-4 dostaly první verze motorů AL-31F ještě s agregáty dole.
AL-31F však ještě nebyl zralý a tak následující prototypy T-10-5, T-10-6, T-10-9, T-10-10 a T-10-11 odpovídali prvním dvěma prototypům, včetně motorů AL-21F-3.
Teprve prototyp T-10-7, který byl přepracován na T-10C-1 (tj. prototyp sériového Su-27, dostal i přepracované motory AL-31F s agregáty nahoře ... tedy fakticky prototypy budoucích sériových AL-31F.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
I sovětské motory mají své agregáty dole, viz R-29 z MiGu 23, nebo D-30 z MiGu 31. Zajimavá je ta informace že původně byla skříň náhonů dole. Někde jsem měl informaci že tomu bylo tak pro lepší přístup k motoru, ale tuto informaci a zdroj už nedohledám. Ve stejném zdroji se psalo že Ljulkovi lidé byly z tohoto požadavku hodně špatní a padla tam věta, "Je to jako předělat kozy ženy z hrudníku na záda".
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
Dvě čáry přes graf ukazujé ustálené zatáčení v 300 m a 3 000 m.
Obencně je Su 27 lepší v nižších rychlostech.
Obencně je Su 27 lepší v nižších rychlostech.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-27
Zajímavý graf, pokud je správný.
Bylo by ale stejně zajímavé zjistit, kde se vzaly ty hodnoty F-15A v 80-tých letech v SSSR.
Zda to jsou reálné, či odhadované (vypočtené) charakteristiky.
Pokud vím tak Sověti v 80-tých letech žádnou F-15A neukořistili a prototypy T-10 srovnávali s F-14 od Íránu.
Bylo by ale stejně zajímavé zjistit, kde se vzaly ty hodnoty F-15A v 80-tých letech v SSSR.
Zda to jsou reálné, či odhadované (vypočtené) charakteristiky.
Pokud vím tak Sověti v 80-tých letech žádnou F-15A neukořistili a prototypy T-10 srovnávali s F-14 od Íránu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
Sovětský svaz byl dobře informován o programu FX a následném F-15. V roce 1983 byla publikována tajná správa o detailních výkonech F-15A, údajně díky polské rozvědce. Prakticky šlo o přeložený manuál letadla z ang. do ruštiny.
Při vývoji Su 27 také vznikl jakysi sovětský model F-15 pro tunelové měření a porovnání se Su 27.
Graf je z technického článku z osumdesátých let,
9. Маневренные возможности самолета Су-27 рассчитаны по исходным данным из Руко-
водства по технической эксплуатации N 10 книги 1, а истребителей F-15
— по данным отчетов учебных и научно-исследовательских организаций ВВС и МАП.
10. При проведении сравнительной оценки принято, что самолеты имеют половину за-
правки топлива во внутренних баках, режим работы двигателей — полный форсаж.
Při vývoji Su 27 také vznikl jakysi sovětský model F-15 pro tunelové měření a porovnání se Su 27.
Graf je z technického článku z osumdesátých let,
9. Маневренные возможности самолета Су-27 рассчитаны по исходным данным из Руко-
водства по технической эксплуатации N 10 книги 1, а истребителей F-15
— по данным отчетов учебных и научно-исследовательских организаций ВВС и МАП.
10. При проведении сравнительной оценки принято, что самолеты имеют половину за-
правки топлива во внутренних баках, режим работы двигателей — полный форсаж.
Naposledy upravil(a) Wasp1 dne 22 srp 2023, 22:48, celkem upraveno 1 x.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
Nevím o porovnání s F-14.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-27
Takže výkony F-15A v tom grafu jsou jen odhady a výpočty. Ne reálná data.
Testování F-14A v SSSR je dodnes zahaleno tajemstvím a nikdy nebylo oficiálně potvrzeno.
Neoficiálně měli Íránci poskytnout SSSR k testům svoje F-4 a F-14 někdy na přelomu 80-tých let (1979-80), tedy v době, kdy USA kvůli Islámské revoluci již nepodporovaly Írán, a
naopak SSSR kvůli irácké agresi proti Íránu přestal podporovat Irák. Írán se touto "vstřícností" měl pokusit získat SSSR na svoji stranu ... což se mu nepovedlo a SSSR začal od roku 1982 opět podporovat Irák.
Testování F-14A v SSSR je dodnes zahaleno tajemstvím a nikdy nebylo oficiálně potvrzeno.
Neoficiálně měli Íránci poskytnout SSSR k testům svoje F-4 a F-14 někdy na přelomu 80-tých let (1979-80), tedy v době, kdy USA kvůli Islámské revoluci již nepodporovaly Írán, a


"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49775
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-27
Ale aj Irán - sovieti mu celkom dosť pomohli s technologiami výroby "náhradných náhradných dielov" na F-4 Phantom II i "ďalšie" stroje. Nejaké aj údajne priamo vyrábali (kde nechceli pustiť technologie).
Čo sa týka letových skúšok F-14 (ale aj F-4 a F-5) - údajne to bolo tak, že sovieti poskytli iráncom svoje metodiky a čiastočné programy letových a technických skúšok pre Mig-21, Mig-23 a Mig-25 a "odbornú pomoc" pri ich vyhodnocovaní.
Skúšky teda fyzicky odlietali iránci v Iráne.
BTW - také metodiky a programy sú doslova miestnosti dokumentácie... A pre krajinu bez vlastného technického zázemia (ako bol v tom čase Irán) majú doslova cenu zlata pre vlastný vývoj leteckej techniky.
Čo sa týka letových skúšok F-14 (ale aj F-4 a F-5) - údajne to bolo tak, že sovieti poskytli iráncom svoje metodiky a čiastočné programy letových a technických skúšok pre Mig-21, Mig-23 a Mig-25 a "odbornú pomoc" pri ich vyhodnocovaní.
Skúšky teda fyzicky odlietali iránci v Iráne.
BTW - také metodiky a programy sú doslova miestnosti dokumentácie... A pre krajinu bez vlastného technického zázemia (ako bol v tom čase Irán) majú doslova cenu zlata pre vlastný vývoj leteckej techniky.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
Jde o teoretické výpočty na základě reáných dat které měli v SSSR v osumdesátých letech.
Základní myšlenka kde který stroj je "lepší" je tady pěkně ilustrována. Kdyby šlo o americké prameny, umím si představit jaké halo by to tady udělalo.
F-15 a Su 27 se potkali několikrát.Naposledy na ukrajinském cvičení kdy US piloti cvičili ukrajinské piloty jak bojovat s vyspělým protivníkem se Su 35.
F-15 simulovali Su 35 a ukrajinští piloti na Su 27 se učili taktiku.
Z těchto dob při "dogfightech" pochází hodnocení které odpovídá sovětskému grafu.
Su 27 je "lepší" do cca 700 km/h, pak jsou si vyrovnaní a dále je F-15 "lepší"
Základní myšlenka kde který stroj je "lepší" je tady pěkně ilustrována. Kdyby šlo o americké prameny, umím si představit jaké halo by to tady udělalo.
F-15 a Su 27 se potkali několikrát.Naposledy na ukrajinském cvičení kdy US piloti cvičili ukrajinské piloty jak bojovat s vyspělým protivníkem se Su 35.
F-15 simulovali Su 35 a ukrajinští piloti na Su 27 se učili taktiku.
Z těchto dob při "dogfightech" pochází hodnocení které odpovídá sovětskému grafu.
Su 27 je "lepší" do cca 700 km/h, pak jsou si vyrovnaní a dále je F-15 "lepší"
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-27
Jak říkám. Odhad.
Ale jistě.Z těchto dob při "dogfightech" pochází hodnocení které odpovídá sovětskému grafu.
Su 27 je "lepší" do cca 700 km/h, pak jsou si vyrovnaní a dále je F-15 "lepší"
To plně souvisí s ruským hodnocením z roku 1992 ... na podzvukových rychlostech je Su-27S (Flanker B) co do letových vlastností a schopností lepší než F-15C, v nadzvukových rychlostech jsou si rovni. (Což je dáno hlavně tím, že Su-27S je aerodynamicky nestabilní konstrukcí se systémem řízení FBW, zatímco F-15 je klasická, aerodynamicky stabilní, konstrukce s klasickým řízením, byť doplněným o prvky, které ho již trochu k FBW přibližují.)
Stejně tak toto hodnocení přiznává, že při boji BVR je F-15C lepší ... hlavě díky upgradovanému radaru APG-63 s procesorem PSP, který původní verze N001 překonává.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
Raději mám anglické hodnocení F-15 a Su 27.
Pokud jsou piloti vyrovnaní, není lehké porazit Su 27 v boji na velmi krátkou vzdálenost a pod 375 uzlu.
Mezi 375 uzly a M0,85 jsou si rovni, nad touto rychlostí se otáčí síly a F-15 vede. Mimo tyto věci jsou si ve většině parametrů řízení a výkonostní obálky velmi podobní.
V rrgonomie a výhledu ven z kokpitu je o něco lepší F-15.
Rané Su 27 měli zvláštní výrazné spoždění v odezvě řízení, naopak měli motory lépe optimalizované pro manévrové boje.
Pokud jsou piloti vyrovnaní, není lehké porazit Su 27 v boji na velmi krátkou vzdálenost a pod 375 uzlu.
Mezi 375 uzly a M0,85 jsou si rovni, nad touto rychlostí se otáčí síly a F-15 vede. Mimo tyto věci jsou si ve většině parametrů řízení a výkonostní obálky velmi podobní.
V rrgonomie a výhledu ven z kokpitu je o něco lepší F-15.
Rané Su 27 měli zvláštní výrazné spoždění v odezvě řízení, naopak měli motory lépe optimalizované pro manévrové boje.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-27
Ale jistě, na to máš právo

"Dle chuti každého soudruha."

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Suchoj Su-27
Su 27 není vždy nestabilní, třeba plná přední palivová nádrž posouvá těžiště dopředu a Su 27 se stává stabilním letadlem. S tím jak se palivo spotřebovává, tak se těžiště posouvá dozadu. Jeho analogový systém FbW dokáže podle literatury zabezpečit řízený let do -5% stability. Pro příklad CAS u F-15 to dokázal v roce 1976 do "více jak -1%".