Železniční nehody
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3574
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Železniční nehody
Já si taky myslím, ale bránil jsem se tomu /dokonce jsem to chtěl i napsat ../. To není normální. Uvidíme, jestli Babiš poklekne a ty náhody přestanou. To ty vlaky nemaj "černé skříňky"?
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Mají záznamový proužek a nebo elektronickou kartu... Není to vyloženě na úrovni černé skříňky, ale zaznamenává to rychlost vlaku, brzdění a interakci s vlakovým zabezpečovačem (zapnutí, vypnutí, zvolený režim a stisk tlačítka bdělosti)...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2972
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Železniční nehody
Nevím, jak mají zabezpečenou komunikaci s návěstidly, ale jako zdravý paranoik bych řekl, že jim to nějaký pirát hacknul. A když jsem se dozvěděl, jak jsou udělané přejezdy (detekce průjezdu kol), se všemi tolerancemi a pod, se divím, že to vůbec tak dobře funguje. Dneska by si to nikdo nevzal na triko. Je to jednoduché, spolehlivé, ale z hlediska toho co jsme se učili ve škole, by to vůbec nemělo tak spolehlivě fungovat, spíš by to mělo jen občas fungovat. Pokládám to osobně za jeden z divů světa, ty naše přejezdy.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Myslím že o tomto včera v TV hovoril pán od železnice, že strojvodca môže pokračovať aj na červenú ale v rámci dohľadu a brzdnej dráhy súpravy.Aaron Goldstein píše: ↑16 črc 2020, 10:46..
Drážní předpis D2 umožňuje v určitých případech jízdu proti návěsti "stůj" (např. jízda podle rozhledových poměrů)... Zatím neexistuje systém, který umí rozlišit, kdy je jízdy proti "stůj" v souladu s drážním předpisem a kdy nikoliv... Je to tedy substituováno osobní odpovědností strojvedoucího, který musí na vlakovém zabezpečovači jízdu proti stůj potvrdit...
..
Takže už je to koľký? Siedmy prúser za dva týždne?Aaron Goldstein píše: ↑16 črc 2020, 20:12Mě to začíná připadat jako záměr... Ta četnost už přesahuje i nešťastné náhody i chybu systému (kterou tedy považuji pouze za názor laika zplozený od monitoru bez hlubší znalosti prostředí)...
Na druhou stranu vím, že cílené sabotáže je tak strašně konspirativní teorie, že o ní zároveň i pochybuji...
Fakt nevím...
No tak zplozená systémová chyba je hlúposť, hodíme to na sabotáže. :dobre:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Je to hloupost... Kdybys dělal na dráze alespoň chvilku v provozu, tak bys to věděl taky... :jo:
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
:sipka: Ale zase som robil niekde inde. Napríklad v automobilovom priemysle a tam bolo jasné že keď sa stále kopia rôzne zásadné problémy a chyby, tak sa jednalo o systémový problém. Pretože procesy boli dané a pri ich dodržaní by problém nenastal, tak sa neriešila len jedna chyba ale musel sa ozdraviť celý proces zaučení do pracovných postupov, výstupných kontrol, školení, cyklických preskúšaní pracovníkov, overovania meradiel,....Aby bola chyba, keď jeden krok zlyhá, zachytená v niektorom ďaľšom kroku a to skôr než spôsobí nejakú škodu.
P.S.
Napríklad školitel hovoril že školenie o systéme kvality musí byť dlhšie ako tri dni, až potom sa mysel pracovníka prepne do stavu že v tom začne akceptovať tú racionálnu podstatu a že to prestane brať ako byrokraciu a buzeráciu.
Ono dosahovať chybovosť v procese 2 kusy z miliona (2ppm) alebo dokonca 10 kusov z miliardy(10ppb) nie je zrovna ľahká záležitosť.
P.S.
Napríklad školitel hovoril že školenie o systéme kvality musí byť dlhšie ako tri dni, až potom sa mysel pracovníka prepne do stavu že v tom začne akceptovať tú racionálnu podstatu a že to prestane brať ako byrokraciu a buzeráciu.
Ono dosahovať chybovosť v procese 2 kusy z miliona (2ppm) alebo dokonca 10 kusov z miliardy(10ppb) nie je zrovna ľahká záležitosť.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Drážní provoz není automobilový průmysl... Prostě je to pouze tvůj laický pohled od počítače s nulovou znalosti prostředí a konsekvencí... A potvrdí ti to každý, kdo na dráze dělal...
A to, že jsi o své pravdě přesvědčen neznamená, že tu pravdu máš... A navzdory Goebbelsovu tvrzení se to nestane pravdou ani když to budeš opakovat stále dokola... Je mi líto...
A to, že jsi o své pravdě přesvědčen neznamená, že tu pravdu máš... A navzdory Goebbelsovu tvrzení se to nestane pravdou ani když to budeš opakovat stále dokola... Je mi líto...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Každý si myslí že zrovna jeho obor je špecifický a nevzťahujú sa naň zákonitosti ktoré platia v iných oblastiach.
Je to naivná a laická predstava.
Týmto debatu na sériu hromady "osobných" zavinení končím.
Je to naivná a laická predstava.
Týmto debatu na sériu hromady "osobných" zavinení končím.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
-
- Redaktor
- Příspěvky: 96
- Registrován: 08 úno 2017, 21:12
Re: Železniční nehody
Jasné, že platia.
Aj Škodovka dokáže vyrábať rušne s podobnou chybovosťou.
Ale týka sa to aj šoférov? Napríklad ja v laminátke ruš. rady 240 rok vyr1969. Na klímu zabudni (nesmú byť žiadne zásahy do el. zapojenia = nová certifikácia = neprešiel by ani jeden) tak si skús byť v takom pekle odmakať tých 13hod a byť sústredený. V tých nových to zase ide takmer samo, ale aj mne sa stalo, že som sa možno 2-3 minúty "nepozrel" na trať, pretože som riešil poruchy hnacieho koľajového vozidla HKV čes. HDV.
Čo sa týka tratí, tak máme trate vybavené ETCS, ale pozor, môže na ne, aj lamina, aj parný ruseň. Stačí že máte vysielačku, aby ste sa prihlásili na riadenie dopravy. Samozrejme vaša max. rých. bude "iba" 120km/h a nie 160, ako je u nás na koridore.
Potom tu máme trate s autoblokom, s prenosom návestí na návestný opakovač a trate nevybavené traťovou časťou líniového zabezpečenia (bez prenosu návestí).
Jazda k návestidlu v polohe Stoj. Ak je trať kódovaná, tak na zábrzdnú vzdialenosť mi nabehne brzdná krivka, ak spomaľujem rýchlejšie než je nastavené brzdnou krivku, tak sa nič nedeje. Ak som rýchlejší, (krátim meškanie, ostrejšie brzdím) aby ma "nesfúklo" automaticky zabrzdilo, stlačím enter na návestnom opakovači, tento sa prepne do režimu MANual a teraz je to iba na mne aby som za to návestidlo neprešiel.
Aj Škodovka dokáže vyrábať rušne s podobnou chybovosťou.
Ale týka sa to aj šoférov? Napríklad ja v laminátke ruš. rady 240 rok vyr1969. Na klímu zabudni (nesmú byť žiadne zásahy do el. zapojenia = nová certifikácia = neprešiel by ani jeden) tak si skús byť v takom pekle odmakať tých 13hod a byť sústredený. V tých nových to zase ide takmer samo, ale aj mne sa stalo, že som sa možno 2-3 minúty "nepozrel" na trať, pretože som riešil poruchy hnacieho koľajového vozidla HKV čes. HDV.
Čo sa týka tratí, tak máme trate vybavené ETCS, ale pozor, môže na ne, aj lamina, aj parný ruseň. Stačí že máte vysielačku, aby ste sa prihlásili na riadenie dopravy. Samozrejme vaša max. rých. bude "iba" 120km/h a nie 160, ako je u nás na koridore.
Potom tu máme trate s autoblokom, s prenosom návestí na návestný opakovač a trate nevybavené traťovou časťou líniového zabezpečenia (bez prenosu návestí).
Jazda k návestidlu v polohe Stoj. Ak je trať kódovaná, tak na zábrzdnú vzdialenosť mi nabehne brzdná krivka, ak spomaľujem rýchlejšie než je nastavené brzdnou krivku, tak sa nič nedeje. Ak som rýchlejší, (krátim meškanie, ostrejšie brzdím) aby ma "nesfúklo" automaticky zabrzdilo, stlačím enter na návestnom opakovači, tento sa prepne do režimu MANual a teraz je to iba na mne aby som za to návestidlo neprešiel.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
https://politiq.cz/2020/07/16/v-cesku-v ... i-dopravy/V uplynulých pěti týdnech zaregistrovala evropská železniční agentura Erail 15 kritických událostí na železnici – 10 z toho v České republice
https://erail.era.europa.eu/investigati ... ll_occs_pb
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Železniční nehody
Mini na Semilsku vjelo přímo pod vlak
K další nehodě na železnici došlo v pátek krátce před 16. hodinou na železničním přejezdu v osadě Borek pod Troskami, která je součástí obce Hrubá Skála na Semilsku. Na železničním přejezdu, který je bez světelné signalizace i závor, tam vjelo osobní auto Mini Cooper pod vlak.
Řidič utrpěl jen lehké zranění. „Nevyžadovalo transport do nemocnice, takže jsme pacienta ponechali na místě,“ řekl mluvčí záchranné služby Michael Georgiev.
Při srážce nedošlo ani k velkým škodám. „Předběžně jsou vyčíslené na sto tisíc korun na vlaku a sto tisíc na autě,“ řekl Právu mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podle něj drážní inspektoři ke srážce ani nevyjížděli a šetření na místě provede Správa železnic. https://www.novinky.cz/krimi/clanek/min ... k-40330869
K další nehodě na železnici došlo v pátek krátce před 16. hodinou na železničním přejezdu v osadě Borek pod Troskami, která je součástí obce Hrubá Skála na Semilsku. Na železničním přejezdu, který je bez světelné signalizace i závor, tam vjelo osobní auto Mini Cooper pod vlak.
Řidič utrpěl jen lehké zranění. „Nevyžadovalo transport do nemocnice, takže jsme pacienta ponechali na místě,“ řekl mluvčí záchranné služby Michael Georgiev.
Při srážce nedošlo ani k velkým škodám. „Předběžně jsou vyčíslené na sto tisíc korun na vlaku a sto tisíc na autě,“ řekl Právu mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podle něj drážní inspektoři ke srážce ani nevyjížděli a šetření na místě provede Správa železnic. https://www.novinky.cz/krimi/clanek/min ... k-40330869
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Železniční nehody
No, tak to vypadá na podobnou závadu jako u 737 MAX. SW se chová jinak než má.
V podstatě rok co rok přichází vaše pracoviště s novými funkcionalitami v rámci stavědla typu ESA.
Kdo tyto požadavky vznáší a jakým způsobem probíhá zapracování novinek?
Pokud bych se měl omezit pouze na české požadavky, tak největším generátorem požadavků je zákazník, tedy správa železnic.
Požadavky jsou předávány v nově vydávaných Technických specifikacích, ve kterých je vždy uvedeno, od kdy je třeba, aby je zařízení splňovalo.
Reportér AŽD 1/2020
No tak jsem se podívala a ejhle, na jaře se dávala nová aktualizace aby ETCS od AžD umělo až 200 km za hodinu.
Po uskutečněné testovací jízdě byl tento AsW opět nahrazen jeho původní (nikoli testovací) verzí s rychlostním profilem odpovídajícím rychlosti maximálně 160 km/h
Malá otázka - jak jsou kompatibilní všechny prvky, třeba lokomotivy, ty také mají všechny správné aktualizace? Je skutečně všude stejná verze sw?
Velmi dobře jsem si zapamatovala na jeden výpadek v jednom duálním systému. Udělala se aktualizace na poslední aktualizaci, jeden systém se sesypal, druhý normálně fungoval. Nedalo se pořád přijít na to, co se stalo. Až se kontrolovaly záznamy u obou systémů položku po položce, tak se zjistilo, že jedna nepodstatná aktualizace byla na jednom systému vynechána. protože už v době aplikace byla k dispozici verze nová.
V podstatě rok co rok přichází vaše pracoviště s novými funkcionalitami v rámci stavědla typu ESA.
Kdo tyto požadavky vznáší a jakým způsobem probíhá zapracování novinek?
Pokud bych se měl omezit pouze na české požadavky, tak největším generátorem požadavků je zákazník, tedy správa železnic.
Požadavky jsou předávány v nově vydávaných Technických specifikacích, ve kterých je vždy uvedeno, od kdy je třeba, aby je zařízení splňovalo.
Reportér AŽD 1/2020
No tak jsem se podívala a ejhle, na jaře se dávala nová aktualizace aby ETCS od AžD umělo až 200 km za hodinu.
Po uskutečněné testovací jízdě byl tento AsW opět nahrazen jeho původní (nikoli testovací) verzí s rychlostním profilem odpovídajícím rychlosti maximálně 160 km/h
Malá otázka - jak jsou kompatibilní všechny prvky, třeba lokomotivy, ty také mají všechny správné aktualizace? Je skutečně všude stejná verze sw?
Velmi dobře jsem si zapamatovala na jeden výpadek v jednom duálním systému. Udělala se aktualizace na poslední aktualizaci, jeden systém se sesypal, druhý normálně fungoval. Nedalo se pořád přijít na to, co se stalo. Až se kontrolovaly záznamy u obou systémů položku po položce, tak se zjistilo, že jedna nepodstatná aktualizace byla na jednom systému vynechána. protože už v době aplikace byla k dispozici verze nová.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Železniční nehody
https://literarky.cz/civilizace/1406-pr ... -zeleznici
Proč je stále víc neštěstí na železnici?
Proč je stále víc neštěstí na železnici?
Hned na počátku chci zdůraznit, že železnici moc nerozumím, jen ji rád používám. Samozřejmě jsem zasažen množstvím železničních nehod z poslední doby, a tak o tom přemýšlím, možná nekompetentně, ale se zájmem napomoci. Vím jen, že naše republika se může pyšnit jednou z nejhustších železničních sítí na světě.
Stalo se to díky průmyslovému rozkvětu českých zemí v Rakousku-Uhersku v průběhu 19. století. Kolem železnice tehdy vznikla celá řada nových profesí a zaměstnání. Matně si vzpomínám na názvy jako vachtr, hradlař, posunovač, výhybkář, strážný či výpravčí. Právě ten v červené čepici stojící na každém nádraží byl pro mě symbol našich železnic. Právě ten měl na starosti svůj rajón kolejí, právě ten měl na starosti i bezpečnost provozu, k čemuž měl k ruce celou tu škálu nejrůznějších povolání, výše zmíněných. Naše až zběsilá snaha všechno elektronizovat začala likvidovat tyto tradiční profese, které bezpečný provoz zajišťovaly celé století.
Naše obecná snaha odlidšťovat naši práci a lidskou činnost nahrazovat sofistikovanou technologií je jednoduše zásah do původního provozu každé naší aktivity. Než se stačí „vychytat blechy“ a zaběhat nové technologie, tak budou problémy. Čím rychlejší změny, tím hůř. Nelze jednoduše vyřadit tyto profese, nelze zlikvidovat výpravčí, aniž bychom jasně nevěděli, jak nové systémy budou pracovat, a jak budou bezpečné. Také nelze ve snaze ušetřit lidskou práci přenášet a hromadit činnosti jednotlivých profesí na jednu osobu.
Dřív byl v tramvaji či autobuse řidič, konduktér a revizor. Ve vlaku byl mašínfíra, konduktér a revizor. Každý se staral o svůj díl práce celého provozu. Jak začneme na jednu osobu navlékat další a další činnosti, abychom takzvaně ušetřili, nemohou se soustředit na tu svou hlavní činnost a mohou přijít závratné chyby a neštěstí. Konkrétně, když řidič autobusu řídí autobus a ještě třeba vybírá jízdné, musí se prostě převekslovat z jedné činnosti do druhé. Musí třeba dávat pozor, zda dává zpět správné mince, může se rozrušit, že to „zvoral“ a mezitím už jede a může ztratit soustředěnost a smysl pro silniční provoz. Podobně současný mašínfíra ve vlaku prý dělá řadu dalších funkcí, které dřív nedělal a mohl se zcela soustředit na bezpečnou jízdu. Nyní dělá řady jiných činností a nelze se divit, že lidský faktor někdy selže.
Máme obecnou představu, že moderní technologie všechno zvládnou bez lidského zásahu, ale snaha o náhradu lidské činnosti za každou cenu je nebezpečná. Sebelepší technologie s různými hejblaty nemůže nahradit lidský mozek, lidskou pečlivost, lidskou starostlivost, lidskou pracovitost, lidskou svědomitost, lidskou odpovědnost, lidský zájem o svou práci, lidskou hrdost na svou profesi. Hradlaři, výhybkáři, výpravčí a ti ostatní pro svou práci žili celým svým tělem a myslí. Byli na ní hrdí a dělali první poslední, aby vše fungovalo. Elektronizace a sofistikovaná technologie nikdy nebudou hrdé na své práce. Na jedné straně šetříme tisíce za lidskou práci a na druhé straně vyhazujeme nezřízené miliardy za ajťácká hejblata.
Ano, pokrok a sofistikované technologie nezastavíme, ale nelze je protlačovat za každou cenu s děsivou rychlostí, ale s rozvahou. Každopádně opuštěná nádraží v naší zemi jsou pro mě smutná mementa naší civilizace, která se mi zdá, jakoby se někdy utrhla z řetězu. Je třeba vzít zdravý selský rozum do hrsti a říct si, co je pro železnici a její bezpečný provoz dobré a co je špatné. Neřídit se jen pod tlakem nějakého technologického pokroku za každou cenu a každé profesi vymezit její místo. Mašinfíra bude vlak jen řídit a nebude zároveň třeba vachtrem, hradlařem, výhybkářem, dispečerem, atp. Nesmíme mu tak jeho profesi rozmělnit. Měl by být hrdý, že je mašinfíra, jako to vždy bylo. A pak to bude fungovat.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8910
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Otázka je, proč číst článek o příčinách nehod na železnici začínající slovy :
To jako fakt ???
P.S. Doufám, že toto není ostré vlákno, když je tu tolik osobních názorů.
Problematice mozkových neurologických operaci sice moc nerozumím, navrhoval bych je ale provádět ...Hned na počátku chci zdůraznit, že železnici moc nerozumím, ...
To jako fakt ???
P.S. Doufám, že toto není ostré vlákno, když je tu tolik osobních názorů.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Železniční nehody
Článok by sa dal zhrnúť jednoducho - cielený rozklad systému v záujme zisku.
Prečo by som mal vychovávať a platiť stovky ľudí, keď môžem rovnakú sumu prihrať do vrecka sponzorovi...
Prečo by som mal vychovávať a platiť stovky ľudí, keď môžem rovnakú sumu prihrať do vrecka sponzorovi...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8910
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Jenže to je právě nesmysl ... laický pohled bez znalosti věci.
Na začátku mé kariéry v civilním letectví tvořili posádku dopravního letadla ... dva piloti, palubní inženýr, navigátor a telegrafista ... tedy 5 lidí.
Dnes jsou tam dva, přičemž funkce toho druhého je spíše bezpečnostní / záložní.
A bezpečnost létání tím určitě neutrpěla.
Takže laicky, bez znalosti věci, se to určitě hodnotit nedá.
POZOR Safety management je komplexní disciplína, nechci tvrdit, že to nelze zlepšit. Vždy to lze. Ale 100% bezpečné to bude pouze tehdy, když se nebude jezdit / létat.
Ty poslední případy jsou jistě nepříjemné, ale rovněž tam nějakou systémovou chybu nevidím ... alespoň na základě toho co bylo zveřejněno.
Jednotícím prvkem je lidská chyba ... ale pokaždé jiná, bez vzájemných souvislostí.
Na začátku mé kariéry v civilním letectví tvořili posádku dopravního letadla ... dva piloti, palubní inženýr, navigátor a telegrafista ... tedy 5 lidí.
Dnes jsou tam dva, přičemž funkce toho druhého je spíše bezpečnostní / záložní.
A bezpečnost létání tím určitě neutrpěla.
Takže laicky, bez znalosti věci, se to určitě hodnotit nedá.
POZOR Safety management je komplexní disciplína, nechci tvrdit, že to nelze zlepšit. Vždy to lze. Ale 100% bezpečné to bude pouze tehdy, když se nebude jezdit / létat.
Ty poslední případy jsou jistě nepříjemné, ale rovněž tam nějakou systémovou chybu nevidím ... alespoň na základě toho co bylo zveřejněno.
Jednotícím prvkem je lidská chyba ... ale pokaždé jiná, bez vzájemných souvislostí.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Železniční nehody
Máš pravdu - lenže ako sa zmenila samotná technika, ako sa zmenil systém obsluhy techniky - a systém prípravy osádok?
Navyše - na letiskách máš sústrednú prakticky celú infraštruktúru, vrátane zabezpečenia letov - takmer sa nemusíš prispôsobovať okoliu. Železnicu máš naopak kompletne rozptýlenú v krajine.
Jednotiacim znakom je "ľudská chyba". Lenže opakujúca sa "ľudská chyba" znamená že zle funguje manažment ľudských zdrojov
1) nekvalitný personál (za tie peniaze lepší nezoženieš)
2) nekvalitný výber a príprava ľudí (počínajúc vrcholným manažmentom "odborníkov na všetko")
3) nedostatočné personálne zabezpečenie (málo zamestnancov),
4) nedostatočný odpočinok pracovníkov, pracovné preťaženie, mobing, stres...
Navyše - na letiskách máš sústrednú prakticky celú infraštruktúru, vrátane zabezpečenia letov - takmer sa nemusíš prispôsobovať okoliu. Železnicu máš naopak kompletne rozptýlenú v krajine.
Jednotiacim znakom je "ľudská chyba". Lenže opakujúca sa "ľudská chyba" znamená že zle funguje manažment ľudských zdrojov
1) nekvalitný personál (za tie peniaze lepší nezoženieš)
2) nekvalitný výber a príprava ľudí (počínajúc vrcholným manažmentom "odborníkov na všetko")
3) nedostatočné personálne zabezpečenie (málo zamestnancov),
4) nedostatočný odpočinok pracovníkov, pracovné preťaženie, mobing, stres...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8269
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Železniční nehody
Ďalšie vlakové nešťastie v Česku: Tragická zrážka s autom, hlásia obete
BOROHRÁDEK - Dvoch mŕtvych si vyžiadala dnes popoludní zrážka vlaku s osobným automobilom na nechránenom železničnom priecestí v Borohrádku na Rychnovsku. Na mieste zomrel vodič auta a spolujazdec. Vyplýva to z informácií polície a hasičov. Prevádzka na regionálnej trati je podľa webu Českých dráh prerušená.
Nehoda sa stala medzi Borohrádkom a Čermnou nad Orlicí. České dráhy zaviedli náhradnú autobusovú dopravu. Podľa ich predpokladu nebudú vlaky jazdiť do 18:30.
https://www.topky.sk/cl/11/1939819/Dals ... asia-obete
BOROHRÁDEK - Dvoch mŕtvych si vyžiadala dnes popoludní zrážka vlaku s osobným automobilom na nechránenom železničnom priecestí v Borohrádku na Rychnovsku. Na mieste zomrel vodič auta a spolujazdec. Vyplýva to z informácií polície a hasičov. Prevádzka na regionálnej trati je podľa webu Českých dráh prerušená.
Nehoda sa stala medzi Borohrádkom a Čermnou nad Orlicí. České dráhy zaviedli náhradnú autobusovú dopravu. Podľa ich predpokladu nebudú vlaky jazdiť do 18:30.
https://www.topky.sk/cl/11/1939819/Dals ... asia-obete
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17316
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Železniční nehody
To je spíše silniční nehoda - viník je jasný...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...