Výstrahu strojvůdci na trati šlo dát pouze návěstidlem (to tam bylo a nerespektoval ho)
Rychlostniku a predvestniku tam byl cely les, zadny z nich ale nemuze davat navest Vystraha.
toto musela být trvalé nebo dlouhodobé omezení, protože tam bylo zřízeno návěstidlo
To jako ze (docasne) pomale jizdy se nenavesti?
a nebo signálem na vlakový opakovač, pokud trať byla kódovaná (což zrovna tento úsek není dodneška)...
Odkdy navestni opakovac signalizuje tratove rychlosti a pomale jizdy?
V každém případě o tom omezení věděl dopředu buď z rozkazu, který obdržel v poslední obsazené stanici před úsekem s omezením
Nevedel, pomala jizda tam (uz) nebyla.
nebo SJŘ v případě trvalého omezení (kdy je omezení součástí traťových poměrů)
Ani to ne, tratove rychlosti se v SJR opravdu ale opravdu neuvadeji.
Tolik ke zpravam Radia Jerevan.
---------------------------------
V danem miste je - z duvodu stavebnich praci - docasne trat vedena ostrymi protismernymi oblouky (dvojite esicko) tak, aby se stavbe vyhnula. Potrebne docasne snizeni rychlosti bylo puvodne navesteno tabulkou Z s odpovidajicim predvestnim stitem a strojvedouci byli zpravovani o pomale jizde rozkazem. Prestoze jde o docasnou upravu (oprava mostku), byla ze strany SZDC prekvalifikovana z pomale jizdy na omezeni tratove rychlosti. V tomto pripade se samozrejme zadny rozkaz nedava, jen se tratova rychlost uvede v Tabulkach tratovych pomeru a osadi se rychlostniky misto navestidel pomalych jizd.
Tim vznikla past na strojvedouci, kteri se na trat dostanou po delsi dobe; jelikoz nedostanou rozkaz s pomalou jizdou, automaticky jim naskoci "tak uz to konecne narovnali". V aktualnich TTP neni zmena nijak zvyraznena a pri zbeznem projeti ve spechu na tabletu se snadno prehledne (tablet nezobrazuje vice dokumentu soucasne, je potreba se prepnout z jizdniho radu na tratove pomery a zase zpatky). A protoze strojvedouci uz snizeni rychlosti neocekava, staci ze zrovna obsluhuje radiostanici nebo tablet (uz davno neplati "Nespoustej oci z trati"), nezaregistruje predvestnik u ktereho ma zacit brzdit a nestesti je hotovo.
Az potud je samozrejme striktne podle zakona vina plne na strane strojvedouciho (neseznamil se dostatecne s TTP, nedodrzel tratovou rychlost), byt mu k tomu jini hodne pomohli (jednak prekvalifikovanim pomale jizdy na snizeni tratove rychlosti byt jde o casove omezenou opravu, jednak neexistenci aplikace, ktera by vsechny informace potrebne k vedeni vlaku soustredila na jeden screen tabletu a nejlepe se zvyraznenim zmen). Jenze to neni vsechno; v useku mezi predvestnikem a k nemu se vztahujicim rychlostnikem (snizeni tratove rychlosti dvojitym esickem) se nesmi nachazet jiny rychlostnik (D1 cl. 1331-1334: "Návěst Očekávejte traťovou rychlost předvěstí strojvedoucímu snížení rychlosti od
nejbližšího následujícího rychlostníku." Ale ten rychlostnik tam byl a stoji tam zrejme jeste dnes... jinak receno hrube poruseni predpisu D1 ze strany SZDC, kdy neni jasne, ktera navest plati - "vlozeny" rychlostnik s vyssi rychlosti vlastne rusi platnost predvestniku. Jsem zvedav na zpravu Drazni inspekce a vyrok soudu, v tomhle pripade ale doufam, ze se z toho - s rozumnou obhajobou - strojvedouci dostane bez trestu nebo jen s nejakym symbolickym.
A ne, opravdu nejsem od drahy. Ale predtim, nez o necem zacnu zvanit, snazim se o tom - narozdil od nekterejch Brouku Pytliku co maj vzdycky a na vsechno hotovej nazor - aspon neco malo dozvedet.
"Obyčejný hlupák není podvodník; proti počestnému hlupákovi nic nemám. Ale nečestný hlupák je příšerný!" Richard P. Feynman