Železniční nehody
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Jediné řešení by bylo opětné zestátnění železnice... Pak by měl stát sílu nastavit vstupní parametry pro jednotlivé profese a zároveň nastavit platy tak, aby to zaměstnání bylo lukrativní...
Ale to je politicky neprůchodné...
Možná by alespoň pomohlo mít jednoho monopolního dopravce (a soukromé lokálky) jako mají v okolních zemích (Rakousko, Německo)... Tzn vyhnat Leo a Regio z hlavních tahů na lokální tratě, spojit SŽDC a ČD do jednoho subjektu s většinovou státní účastí... Ale to je obrovské politikum a ne záležitost intervence Ministerstva dopravy...
Ale to je politicky neprůchodné...
Možná by alespoň pomohlo mít jednoho monopolního dopravce (a soukromé lokálky) jako mají v okolních zemích (Rakousko, Německo)... Tzn vyhnat Leo a Regio z hlavních tahů na lokální tratě, spojit SŽDC a ČD do jednoho subjektu s většinovou státní účastí... Ale to je obrovské politikum a ne záležitost intervence Ministerstva dopravy...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Ktorý systém zlyhal keď toľko strojvodcov urobilo problém "na červenej"?Aaron Goldstein píše: ↑23 črc 2020, 01:12Zase odpovídáš na něco jiného... Ptám se tě, který systém (dle tebe) kterého subjektu selhal...
Ale zastavím se u té tvojí odpovědi... Jak by sis to angažmá představoval???
Už třeba hned u toho prvního bodu...
(1) nekvalitný personál (za tie peniaze lepší nezoženieš))... Jde soukromé subjekty... (byť tedy ČD je s účastí státu)... Jak chceš nařídit soukromému subjektu kolik mají platit svým zaměstnancům a obecně koho přijmout???
dvojka je taky dobrá... Jak chceš soukromým subjektům nařizovat (a kontrolovat) koho zaměstnají jako managera???
546 nehôd na cestách. Koľko by ich bolo keby ti tvoje vodičské schopnosti namiesto autoškoly "overoval a potvrdzoval" tvoj brat alebo nejaký kamarát s vodičákom? Veď vodičák má, tak sa predsa musí vyznať.
Ako píše Dewon, má železnica možnosť si vyberať ľudí ktorí to zvládnu?
Naposledy upravil(a) kenavf dne 23 črc 2020, 01:31, celkem upraveno 1 x.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
A strojvůdcovské zkoušky potvrzuje nějaký bratr a nebo kamarád se zkouškama??? A bratr nebo kamarád koho???
To je pro mě docela novinka...
Mimochodem ten fíra co to poslal u Českého Brodu do toho pošťáku před rokem nebo dvěma (nepamatuju přesně) zabránil srážce díky pohotové reakci a byl za to odměněn (výhybkář mu nastavil trasu proti jinému vlaku)... A teď projel stůj protože skládal nekvalitně zkoušky???
To je pro mě docela novinka...
Mimochodem ten fíra co to poslal u Českého Brodu do toho pošťáku před rokem nebo dvěma (nepamatuju přesně) zabránil srážce díky pohotové reakci a byl za to odměněn (výhybkář mu nastavil trasu proti jinému vlaku)... A teď projel stůj protože skládal nekvalitně zkoušky???
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Nepotvrdzuje, dával som to na margo toho že aj náročnosť preskušovania stanoví ako kvalitní ľudia potom idú na dráhu.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Když ti lidé vůbec jsou...
A jinak tedy nevíš jak kvalitní, či nekvalitní ty zkoušky jsou, že???
A jinak tedy nevíš jak kvalitní, či nekvalitní ty zkoušky jsou, že???
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Na to ti už naznačil odpoveď Dewon.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Dewon naznačil, že lidi nejsou...
To není ani odpověď ani nevím jak chceš toto řešit intervencí Ministerstva dopravy...
To není ani odpověď ani nevím jak chceš toto řešit intervencí Ministerstva dopravy...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
Napríklad tým aby ministerstvo zabezpečilo aby tam nemohli prijímať "pekárov a cukrárov". A nejako systémovo zabezpečiť aby kritické pozície mali takú mzdu, aby sa na ne hlásilo viacej ľudí ako je potreba a aby sa potom dalo vyberať. Niektoré veci sa na trh práce asi nemôžu nechať.Dakedy si musel mať maturitu z elektrotechniky ideálne z dopravnej priemyslovky (ja ju mám) , teraz môžeš byť aj pekár-cukrár,
Howgh.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Jak chceš u soukromého subjektu nařídit mzdu... To prostě není právně možné... Ergo navrhuješ nesmysly, které nelze (bez socialistické revoluce) uskutečnit... A už vůbec ne na úrovni ministerstva nebo Drážního úřadu...
Chtít nastavovat mzdu u soukromého subjektu je jako chtít aby přišel kouzelník a mávnutím kouzelné hůlky něco vyřešil...
Nevím jak u vás na Slovensku, ale u nás fíra musí mít ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření... Jestli k tomu je navíc pekař nebo cukrář není podstatné...
Zase se ukazuje tvá neznalost problematiky... Navrhuješ věci buď nesmyslné a nebo věci které už existují...
Mimochodem... Fíra, co zemřel při nehodě u Českého Brodu byl dlouholetý a zkušený pracovník... Tedy žádný pekař nebo nekvalitní lidská síla...
Chtít nastavovat mzdu u soukromého subjektu je jako chtít aby přišel kouzelník a mávnutím kouzelné hůlky něco vyřešil...
Nevím jak u vás na Slovensku, ale u nás fíra musí mít ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření... Jestli k tomu je navíc pekař nebo cukrář není podstatné...
Zase se ukazuje tvá neznalost problematiky... Navrhuješ věci buď nesmyslné a nebo věci které už existují...
Mimochodem... Fíra, co zemřel při nehodě u Českého Brodu byl dlouholetý a zkušený pracovník... Tedy žádný pekař nebo nekvalitní lidská síla...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11623
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Železniční nehody
To ako sa znižujú kritéria pri skúškach ti tu už vypisoval Dewon(zdravotné, inteligenčné,..) a vyzerá že vie o čom hovorí a zhoduje sa to aj so všeobecnou známou situáciou.Aaron Goldstein píše: ↑23 črc 2020, 02:00.
Nevím jak u vás na Slovensku, ale u nás fíra musí mít ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření... Jestli k tomu je navíc pekař nebo cukrář není podstatné...
Zase se ukazuje tvá neznalost problematiky... Navrhuješ věci buď nesmyslné a nebo věci které už existují...
Takže jediný čo tu plácá nezmysly a prekrúca slovíčka si ty. Pritom sa oháňaš nejakou skúsenosťou z oboru, ale to sa potom nedivím že sa tie havárie na železnici tak hromadia, ak tam majú viacej takých "praktikov".
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Neoháním se (v tomto případě) zkušenostmi z oboru, ale konkrétními právními předpisy... Tady to máš černé na bílém... Bod 4 odsek b)
A ty kritéria se nesnížili osm let...
https://www.ducr.cz/images/drurad/dokum ... ouciho.pdf
Zdravotní způsobilost osob řídících drážní vozidlo se posuzuje dle vyhlášky č. 101/1995 Sb. (viz https://www.ducr.cz/cs/legislativa/meto ... ch-vozidel ) a nezměnily se tedy kritéria 25 let...
Tolik asi k té tvé "všeobecně známé situaci"... Prostě jen vaříš z vody... Sorry...
(navíc tu řešíme jen strojvůdce, ale na mnoho nehodách v té "sérii" se podíleli i výpravčí, dispečeři, signalisti, výhybkáři... )
Dewon možná ví o čem hovoří, ale popisuje situaci na Slovensku...
Edit: Ještě pro obecné info doplním platy strojvůdců v ČR...
Průměrná mzda strojvůdců u velkých dopravců loni vzrostla o osm procent zhruba na čtyřicet tisíc korun. Na tiskové konferenci to v úterý uvedl předseda Drážního úřadu Jiří Kolář.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/po ... 47ab5f122/
(údaje z roku 2019, ale článek obsahujew obecně zajímavé statistické údaje )
Na tu odpovědnost je to (IMHO) opravdu málo... Statisticky je to lehce nad průměrnou mzdu (na kterou 65% pracujících vůbec nedosáhne)...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Redaktor
- Příspěvky: 96
- Registrován: 08 úno 2017, 21:12
Re: Železniční nehody
Nedá mi to, ale aj u Vás sa tie predpisy trochu upravili. (teda nie samotný zákon - o dráhach, ale aj u Nás máme zákon v medziach ktorého sa pohybujeme, ale nad tým boli ešte naše interné predpisy, ktoré boli prísnejšie a tie sa vypustili, alebo upravili presne na úroveň zákona. (Viem, že aj tam ste mali nedostatok personálu). Vidíš sám u Vás nebola podmienka maturita, tak môžu operovať s väčším množstvom ľudí. Aj u nás hovoria v telke o priemernom plate rušňovodiča 1500€, ale toľko nevideli ani starý. U nás to riešili salámovou metódou "maturitu" a elektrotechnické rozdielové skúšky ti za 2 mesiace "školenia" spravia v Strečne (školiace stredisko ŽSR) Inak je to presne ako u Vás infraštruktúra ŽSR osobná ZSSK nákladná CARGO + ostatný dopravci, či už osobný, alebo nákladný. (len "Slovenských" dopravcov s právom jazdiť po infraštruktúre ŽSR je na Slovensku 36)
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3534
- Registrován: 22 úno 2017, 16:50
Re: Železniční nehody
Ak sa postavy zle vlaková cesta, ak strojvedúci - vlakvedúci nemá v 21. storočí spojenie s dispečerom, ak predpisy dovoľujú jazdu na červenú a pod. ako sa ukazuje pri vyšetrovaní, tak niečo smrdí od hlavy - Ministerstva a Dražneho úradu. A pokiaľ ide o životy, tak je povinnosťou štátu nariaďovať a kontrolovať súkromníkov. Je to tak na celom svete. Aj v ČR. A nie len na železnici. Taký vysoký počet mimoriadnych udalosti, aj keď spolu navonok nesúvisiacich ukazuje na systémove chyby. Nie som od eisenbonu, aby som tvrdil to alebo ono ,ale to už nie je náhoda. Skôr kolaps systému.Aaron Goldstein píše: ↑23 črc 2020, 00:44
Jenže z neznalosti problematiky se tady míchají všechny nehody dohromady jako jablka a hrušky... Je to to samé jako kdyby se hledalo proč vznikají dopravní nehody a míchaly se všechny příčiny dohromady... Alkohol, spánek, nepozornost, nekázeň, technický stav, stav komunikace (který je tedy na silnici obejit paragrafem, že řidič musí přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky, což na železnici nejde)...
-
- Redaktor
- Příspěvky: 96
- Registrován: 08 úno 2017, 21:12
Re: Železniční nehody
Dakedy to bolo tak, že rušňovodič iba jazdil a mal mať ruseň plne pod kontrolou (vedel o ňom všetko - vedel ho opraviť aj na trati). Proste piati rušňovodiči mali "svoju" turnusovú mašinu. Teraz za šichtu vymením sk tri /štyri rušne. Nehrozí aby si z odovzdávkovej knihy pochopil, čo ten ruseň ma za nemoci /choroby, čo na ňom blbne, máš ho napr na jednu jazdu z Bratislavy do Nových Zámkov a tam sa striedam na osi (tzn rýchlo, za päť minút musíš byť preč. Písať počas jazdy je zakázané, aj rozkaz keď ťa vyrozumia telekomunikačnými prostriedkami, tak si ho máš zapísať po zastavení HKV. Ďalej kumulovanie funkcií, už nie si iba rušňovodič, ale sa už aj vyvesuješ, prípadne na SVSke (samoobslužný výpravný systém) aj predávaš lístky (na Slovensku min. 10 tratí)
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Ne všechny nehody byly způsobené špatně postavenou vlakovou cestou... Ne všechny nehody byly způsobeny absencí spojení s dispečerem... Předpisy dovolují jízdu proti stůj už od počátku železnice a to všude na světě....modrak píše: ↑23 črc 2020, 09:11Ak sa postavy zle vlaková cesta, ak strojvedúci - vlakvedúci nemá v 21. storočí spojenie s dispečerom, ak predpisy dovoľujú jazdu na červenú a pod. ako sa ukazuje pri vyšetrovaní, tak niečo smrdí od hlavy - Ministerstva a Dražneho úradu. A pokiaľ ide o životy, tak je povinnosťou štátu nariaďovať a kontrolovať súkromníkov. Je to tak na celom svete.
Nařizovat a kontrolovat soukromníky stát sice může... Ale nemůže jim přikazovat mzdy jeho zaměstnanců...
Tento týden vzniklo 839 dopravních nehod... 6 mrtvých... 13 těžce zraněných... 197 lehce (zdroj) Jde o životy... A ve větší míře jak na dráze... Jde o kolaps systému???
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3534
- Registrován: 22 úno 2017, 16:50
Re: Železniční nehody
Tích nehôd bolo veľa. A je úplne jedno z akých príčin. Jednoducho sú tu a akumulované. A nariaďovať mzdy súkromníkom môže tiež. Má na to x nástrojov. Priamych aj nepriamych.
Miešať jablka a hrušky - železničné a cestné je možno napohľad pekné, ale je to blbosť. Vlaky jazdia v podstate na rozkaz, takže teoretický, okrem "technických príčin" by nemali byť žiadne nehody, na rozdiel od anarchistickej cestnej premávky. Preto aj séria nehôd, k tomu rôznych je skôr systémova, ako chyby jedincov. Je to ako s chlebom. Ak je nechutný jeden deň, môže to byť nejaké "zaváhanie". Ak týždeň, niečo sa posralo v pekárni. A to, že je chlieb nechutný z x príčin, iba dokladá, že je to systémová chyba.
Miešať jablka a hrušky - železničné a cestné je možno napohľad pekné, ale je to blbosť. Vlaky jazdia v podstate na rozkaz, takže teoretický, okrem "technických príčin" by nemali byť žiadne nehody, na rozdiel od anarchistickej cestnej premávky. Preto aj séria nehôd, k tomu rôznych je skôr systémova, ako chyby jedincov. Je to ako s chlebom. Ak je nechutný jeden deň, môže to byť nejaké "zaváhanie". Ak týždeň, niečo sa posralo v pekárni. A to, že je chlieb nechutný z x príčin, iba dokladá, že je to systémová chyba.
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Nedostatek personálu jsme měli, ale žádné interní předpisy stanovující kritéria jsme neměli... (Určitě by se dala někde dohledat historie drážních předpisů)... U nás se skutečně na kvalifikační kriteria nesáhlo osm let od roku 2012... Nedostatek personálu se řešil různými náborovými příspěvky a podobně a řeší se tak vlastně doteď... Arriva (nejčerstvější příchozí dopravce) nabízela novým fírům příplatek díky kterému by se dostali na nějakých 58 tisíc...Dewon píše: ↑23 črc 2020, 07:50Nedá mi to, ale aj u Vás sa tie predpisy trochu upravili. (teda nie samotný zákon - o dráhach, ale aj u Nás máme zákon v medziach ktorého sa pohybujeme, ale nad tým boli ešte naše interné predpisy, ktoré boli prísnejšie a tie sa vypustili, alebo upravili presne na úroveň zákona. (Viem, že aj tam ste mali nedostatok personálu).
Dříve bylo zaměstnání u dráhy určitou jistotou... ČSD měla infrastrukturu a o zaměstnance se starala... Postupem času, ale o infrastrukturu přicházela a výhody práce na dráze zvolna mizeli... Nákladní doprava byla zisková a dotovala dopravu osobní... Tak nákladní dopravu oddělili a dali do soukromých rukou... Osobní doprava je výhodná pouze na hlavních tazích... Tak dali dopravu na hlavních tazích do soukromých rukou...A ten tlak na srovnání drážních zaměstnanců s ostatními zaměstnanci v dopravě obecně udělal z dráhy jen silniční dopravu na kolejích... Se všemi neduhy, které to přináší... Včetně nehodovosti...
Rozdělení dráhy na dopravní a přepravní část se zkoušelo už za minulého režimu na ČSD (pamětníci si pamatují, že stanice měla dokonce dva náčelníky - dopravního a přepravního)... A hrubě se to neosvědčilo... Tak to teď udělali znova... Jen dopravní část pojmenovali SŽDC a přepravní ČD (a 104 dalších dopravců, z toho 17 zahraničních, kteří provozují dopravu na naší železnici)... Tohle vidím jako největší zásah do struktury železnice a prvopočátek všech problémů...
Ale to už není systém... To je politikum... A to politikum, které tu je od vlády ČSSD, přes vládu ODS až po vládu ANO... Evidentně se na něm schodují tedy všichni větší hráči na politické scéně zleva doprava....
Vyjmenuj alespoň jeden nástroj jakým nařídíš soukromníkovi aby zvýšil plat strojvedoucímu... Zkoušeli to u řidičů autobusů u soukromých společností, které měli smlouvy s krajem... Pominu-li, že to zvýšení bylo z erárních peněz (systém měl fungovat tak, že kraj dá navíc peníze a dopravce je dá na platy), tak to stejně nefungovalo... Peníze z eráru se dostali k řidičů a soukromník jim za to odebral z platu jiné položky, takže ten řidič zůstal víceméně na svém... Některé kraje dokonce díky tomu smluvní dopravu zrušili a zavedli vlastní pod vedením kraje... A dodnes se to soudí....modrak píše: ↑23 črc 2020, 12:17Tích nehôd bolo veľa. A je úplne jedno z akých príčin. Jednoducho sú tu a akumulované. A nariaďovať mzdy súkromníkom môže tiež. Má na to x nástrojov. Priamych aj nepriamych.
Miešať jablka a hrušky - železničné a cestné je možno napohľad pekné, ale je to blbosť. Vlaky jazdia v podstate na rozkaz, takže teoretický, okrem "technických príčin" by nemali byť žiadne nehody, na rozdiel od anarchistickej cestnej premávky. Preto aj séria nehôd, k tomu rôznych je skôr systémova, ako chyby jedincov. Je to ako s chlebom. Ak je nechutný jeden deň, môže to byť nejaké "zaváhanie". Ak týždeň, niečo sa posralo v pekárni. A to, že je chlieb nechutný z x príčin, iba dokladá, že je to systémová chyba.
Vlaky nejezdí na rozkaz... (respektive jsou i případy, kdy je možné vypravit vlak rozkazem, ale to je asi stejná výjimečnost jako situace, kdy se může projet návěst stůj...) Rozkazem jsou návěstidla stejně jako jsou semafory na silnici... A ano, rozmělněním drážní struktury do x subjektů se z toho stala obdoba anarchistické silniční dopravy... A to díky politickému rozhodnutí levice (ČSSD) a plně akceptované pravicí (ODS) a nyní i levopravým ANO...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3534
- Registrován: 22 úno 2017, 16:50
Re: Železniční nehody
Aaron Goldstein -k platom - priamy nástroj - Tripartita, nepriamy - zvýšenie kvalifikačných predpokladov. Tích možnosti je samozrejme X ďalších. Záleží iba na tom, ako tvrdo sa to bude vyžadovať. Ale kľudne môže vyjsť aj zákon, dolepka atď.
Vlaky jazdia na rozkaz, a je jedno či je to písomný, ústny, signálom napr. semafórom -laicky výraz, návestidlom, návesťou atď. Nikdy to nie je samovôľa strojvedúceho. Takže ryba smrdí od hlavy. Ľavej či pravej je úplne jedno.
Vlaky jazdia na rozkaz, a je jedno či je to písomný, ústny, signálom napr. semafórom -laicky výraz, návestidlom, návesťou atď. Nikdy to nie je samovôľa strojvedúceho. Takže ryba smrdí od hlavy. Ľavej či pravej je úplne jedno.
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Železniční nehody
Tripartita (minimálně u ČD) je a jak vidíš tak platy jsou jaké jsou... (A přiznám se, že nevím jak je na tom tripartita u Lea, Regia a dalších desítek dopravců)... Jak vidíš tak to moc nefunguje...
Řidič taky jezdí přes křižovatku na rozkaz - semafor... A ještě nikdo nevymyslel jak zabránit aby tam nevjel na červenou... Nikdo nevymyslel systém jak odstranit nedisciplinovanost... Nikdo nevymyslel jak odstranit alkohol za volantem...
Stejně tak za celou historii dráhy nikdo nevymyslel systém aby odstranil postavení špatné vlakové cesty... Nikdo nevymyslel systém aby zabránil neoprávněné projetí stůj...
Teoreticky (od počítače) zná řešení každý, kdo si uměl přečíst v novinách o nehodě.... V praxi to však jaksi nefunguje... Bohužel...
Řidič taky jezdí přes křižovatku na rozkaz - semafor... A ještě nikdo nevymyslel jak zabránit aby tam nevjel na červenou... Nikdo nevymyslel systém jak odstranit nedisciplinovanost... Nikdo nevymyslel jak odstranit alkohol za volantem...
Stejně tak za celou historii dráhy nikdo nevymyslel systém aby odstranil postavení špatné vlakové cesty... Nikdo nevymyslel systém aby zabránil neoprávněné projetí stůj...
Teoreticky (od počítače) zná řešení každý, kdo si uměl přečíst v novinách o nehodě.... V praxi to však jaksi nefunguje... Bohužel...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3534
- Registrován: 22 úno 2017, 16:50
Re: Železniční nehody
Platy - Nefunguje to preto, že nikto zo zainteresovaných to ani nechce riešiť. Systém funguje , tak čo riešiť. Až prestane, tak sa to rieši.
No, tích systémov na odstránenie zlého postavenia vlakovej cesty je niekoľko. A funkčných. Dokonca aj to prejdenie stop. Len to chce peniaze a záujem zainteresovaných.
No, tích systémov na odstránenie zlého postavenia vlakovej cesty je niekoľko. A funkčných. Dokonca aj to prejdenie stop. Len to chce peniaze a záujem zainteresovaných.