„První obětí každé války je pravda.“ Aischylos

Lietadlá a letecká technika

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 29168
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Alchymista » 28 srp 2022, 09:27

Po pribuzenskej linii predali pár kusov armádnemu letectvu... :mrgreen: Pekne draho...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5550
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 28 srp 2022, 13:56

Alchymista píše:
28 srp 2022, 07:52
:smich: A každý, kto ho raz lúpil, to trikrát oľutoval.
Robil som s tým. Väčší nepodarok aby si dlho hľadal.
Ani se nedivím. Pokud někdo, kdo s tím nemá žádné zkušenosti, zpatlá jakékoli vozidlo, tak to nemůže dopadnout dobře.
Ono to na první pohled vypadá jednoduše ... tahač letadel je vlastně takový ingot na kolech "ploužící" se po letišti ... ovšem jednoduché to je jen na první pohled.

Obdobné to bylo u nás, když se Pragovka pokusila vyvinout "Unimog" dle hesla "Když to umí Mercedes, zvládneme to taky." Nezvládli.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Kolja
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1974
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Kolja » 28 srp 2022, 14:23

Pragovka ten unimog začaly vyvíjet ve špatné době. Začít o dvacet let dřív, vznikla by legenda jako V3S.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 9685
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 28 srp 2022, 14:23

Ešte z toho leteckeho dňa v Kuchyni z hlásenia moderátora.
- Migy 29 odlietali 20200 hodín
-na lietadlo absolvovalo výcvik 52 pilotov

(Predpokladám že to bolo myslené v rámci Slovenskej republiky a Slovak Air Force, nejako bližšie to nešpecifikoval)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 8419
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od skflanker_ » 28 srp 2022, 14:25

OT k Talet-30 - jeho naj chyba hydraulika = dali tam na hydrauliku hadice ktoré neznesú ani tlak a ani teplotu - objednali sme iné ako dal výrobca a funguje to (koľko oleja vytieklo na trávnik / dráhu radšej pomlčíme) ... druhý problém vzduchový filter, lenivému sa to nechce čistiť a potom sa to komplet prehrieva, ale stačí si nájsť čas a ten filter prefúkať (kašle sa na to). Po tých rokoch sme sa "naučili" sami, žiadne papiere na to netreba, nie je to vozidlo ale je to stroj. Výrobca nám dal iba na začiatku malé ústne zaškolenie, a potom samo štúdium pokus omyl a šikovný technici - ktorí už dali výpovede. Čo znamená tá 30 v názve neviem / nepamätám, to ústne zaškolenie bolo rýchle a dávno pradávno :)
Už je to jedno, končia aj oni, budú nám dodané nové, s novými F-16, zo SŠA... resp tie čo ostanú sa budú používať na kosenie trávy asi.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 9685
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 28 srp 2022, 14:34

Alchymista píše:
28 srp 2022, 07:52
false_flag píše:
28 srp 2022, 07:23
No oni to vozítko evidentně vyráběli na export.
:smich: A každý, kto ho raz lúpil, to trikrát oľutoval.
Robil som s tým. Väčší nepodarok aby si dlho hľadal.
nápravy neodpružené, dvojstupňová prevodovka,
Je vidieť že niekto dokáže spackať aj motorickú cihlu.
V3S/S5T boli navrhnuté za 5 mesiacov, je vidieť že keď sa chce a vytvoria sa podmienky tak to ide. Takže dôvod problémov by som hľadal niekde inde, pretože aj dedinský malotraktor zhotovený z 250ky musel byť náročnejší na konštrukciu ako ten ťahač, vzhľadom k pomerom vzniku.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

lajozko1
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 bře 2017, 15:37

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od lajozko1 » 28 srp 2022, 14:57

Za dávnych časov sme v Kuchyni SU 22 a SU 25 ťahali Tatrou 813

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 29168
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Alchymista » 28 srp 2022, 15:01

K prototypu mali vojaci desiatky pripomienok (cez 50?) - realizovala sa vraj jediná, polepenie časti skla foliou.
Zaklad úspešného kšeftu s armádou je kúpiť plukovníka. Na vzdušných silách boli na predaj generáli.

lajozko1 - jj, letecká technika bola v špatnom stave, musia ju presúvať autami. Ale väčšinou T815
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 9685
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 28 srp 2022, 19:59

:sipka: Ja by som to odhadol v náročnosti na technologickú úroveň motokáry. Takže by som to odhadoval na podplatené a teda minimalizované náklady na vývoj a o názor skutočných uživateľov sa nikto nestaral.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5550
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 28 srp 2022, 21:27

:sipka: Obávám se, že se absolutně mýlíš.
Vyvinout a vyrábět funkční, spolehlivý a hlavně 100% použitelný tahač letadel není triviální záležitost ani náhodou.
Nejproblematičtější částí je pohon a brzdy. Obojí musí být absolutně plynulé ... proto všechny ty hydromotory, hydraulika apod. ... což konstrukci ani náhodou nezjednodušuje.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 9685
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 28 srp 2022, 23:04

:sipka: Na zapojenie hydrostatických alebo hydrodynamických motorov a čerpadiel existujú už dávno zavedené a overené zapojenia a schémy. Verím tomu že vysokozdvižný vozík DESTA je proti tomu 10x komplikovanejší.
Takže to stále nechávam na tom že z 90% to bolo spôsobené korupčným tendrom.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5550
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 29 srp 2022, 07:00

Korupce???
Možná ano, možná ne. Jak jsem psal, vůbec nechápu, proč byl vývoj takového prostředku na Slovensku zadán, když tam s vývojem letištních tahačů neměl nikdo žádnou zkušenost. To prostě nemohlo dopadnout dobře.

Evokuje to případ jiného letištního tahače u nás ... Tatry 815 TPL z roku 1987.
Tam byl důvod vývoje ale jasný - v prostoru RVHP nikdo speciální letištní tahače schopné i pushbacku nevyráběl, letištní provoz na letišti Praha / Ruzyně rostl a prostor na letišti není nafukovací, aby se všechna stání letadel dala realizovat jako otočná případně průjezdná. Nehledě na to, že se plánovalo rozšíření terminálu (tzv. IV. výstavba), kde se počítalo s nástupními mosty ... a tam stání prostě musí být nose-in a letadla vytlačována pushbackem.

Na zahraniční tahač / pushback nebyly devizy, a tak se to žádalo tomu nejzkušenějšímu, kdo byl po ruce ... Kopřivnické Tatře.
Nicméně ani Tatra tento vývoj nezvládla a vznikl na světové poměry podřadný stroj, který byl nejen poruchový, ale provozovat ho na letišti a nepoškozovat při tom letadla byl opravdu výkon.

Tatře Kopřivnice se to nepovedlo ne kvůli korupci, ba ani ne proto, že by vyráběla špatné nákladní vozy, ale prostě proto, že se její konstruktéři pokusili vyvinout stroj, se kterým neměli vůbec žádné zkušenosti. Na "první dobrou" to prakticky nikdy nevyjde. Ne kvůli špatné koncepcí, ale kvůli detailům, které se nezdají důležité a následně se ukáží jako zásadní.

Ostatně něco z toho v případě TALET 30 popsal skflanker výše.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět