Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16234
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 29 kvě 2023, 19:45

Kdo opravdu letěl jako první?

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5551
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Kalinac » 05 čer 2023, 13:48

Čínští vědci dokončili vývoj hyperrychlého aerodynamického tunelu
Čínský přední světový hyperrychlostní větrný tunel, od kterého se očekává, že významně přispěje k rozvoji leteckých dopravních systémů a hypersonických letadel, nedávno prošel přejímací kontrolou, což znamená úspěch projektu.
Národní nadace přírodních věd Číny uspořádala setkání o přijetí hyperrychlého aerodynamického tunelu JF-22 v Institutu mechaniky Čínské akademie věd v Pekingu, uvedl institut v tiskové zprávě v sobotu.
Delegace 16 odborníků z různých ústavů a organizací jednomyslně schválila přejímací kontrolu a poznamenala, že projektový tým dokončil vývoj a dosáhl svých výzkumných cílů včas a úplně, přičemž aerodynamický tunel dosáhl světové úrovně z hlediska komplexních výkonnostních parametrů, včetně efektivní doby experimentu, celkové teploty, celkového tlaku a velikosti průtokového pole trysky, podle tiskové zprávy.
Hyperrychlostní větrný tunel JF-22, sponzorovaný Národní nadací pro přírodní vědy Číny a realizovaný Institutem mechaniky Čínské akademie věd, je významným národním projektem vývoje vědeckých výzkumných přístrojů.
Projekt byl zahájen v roce 2018 a během pěti let vedl k konstrukci supervelkého experimentálního přístroje o délce 167 metrů, výstupu trysky 2,5 metru a průměru zkušební kabiny čtyři metry.
Schopný testovat proudění vzduchu tři až 10 kilometrů za sekundu, nebo až Mach 30, může aerodynamický tunel silně podpořit vývoj čínských leteckých dopravních systémů a hypersonických letadel, uvádí tisková zpráva.
Kombinace hyperrychlého aerodynamického tunelu JF-22 a dříve vyvinutého aerodynamického tunelu JF-12 se stala jedinou pozemní experimentální platformou, která může pokrýt všechny letové rozsahy pro letadla v blízkém vesmíru, uvedl institut v tiskové zprávě.
Vedoucí projektu Jiang Zonglin v srpnu 2021 v čínské centrální televizi uvedl, že letecká letadla sníží náklady na start satelitů a kosmických lodí o 90 procent, zatímco hypersonická letadla budou schopna letět rychlostí Mach 5 až 10 a dorazit na jakékoli místo na světě během jedné nebo dvou hodin.
Čínský letecký expert Fu Qianshao řekl Global Times, že hypersonická letadla by mohla vidět civilní využití, jako je doprava, kromě vojenských aplikací, jako je průzkum a útok, když související technologie dozrají.
Vývoj leteckých letadel je dlouhodobým cílem, protože také vyžaduje průlom v oblasti výkonných motorů, ale nakonec by investice stály za to, řekl Fu.

https://www.globaltimes.cn/page/202306/1291903.shtml
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 30 čer 2023, 10:55

https://t.me/infantmilitario/101619
https://pikabu.ru/story/ayeroport_ushan ... e_10406385 (video v slušnej kvalite)
Čína dokončila výstavbu letiska na hore vo výške 1 800 metrov. Výstavba trvala sedem rokov, stála 253 miliónov dolárov a vyhodila do vzduchu zarovnala vrchol hory Taohua (rusky Таохуа).
ehm... asi sa dosť vecí potratilo už pri preklade z čínštiny do ruštiny :roll:
Nedobrzdiť sa neodporúča...
Na druhej strane - "tam sa toho zmestí..." :mrgreen:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9077
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od false_flag » 30 čer 2023, 13:33

253 milionu dolaru je směšné proti letisti v Berlíně a tam pulku hory nestěhovali. Jen pro zajimavost.
Co termika na takovem letisti udela s pristanim?
Přílohy
16877269731156343.jpg
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 30 čer 2023, 13:52

termika bude cvičiť, čo iné by robila... Ale v porovnaní s okolitými údoliami pohodička...
IMHO v preklade do ruštiny sa asi jedna nula stratila...

Aj keď aj varianta - dva bambusové klobúky na bambusovú tyč, tretí na hlavu - a plná zamestnanosť a plná zamestnanosť a plná zamestnanosť ... je tiež možná - a cenovo výhodná :lol:

V danom teritoriu je to možno jediné použiteľné riešenie - je to asi niekde na juhu Číny - tam majú také kopčeky na stovky kilometrov každým smerom. Rovných pláckov je málo a sú používané na pestovanie potravín - teda jednak drahé a jednak problematické - alebo dokonca zastavané mestami a dedinami. A nestačí len samotný rovný plácek, musí byť otvorený priestor pred i za dráhou, i po stranách...
Letiská ako starý Hongkong "za tretím mrakodrapom doprava a dolu" alebo rôzne tie ostrovné šialenosti so slalom medzi kopcami a sklzavkou na konci sú použiteľné len tam, kde iné riešenie proste neexistuje...

Ostatne v Rusku sa tiež nájdu letiská typu "sto metrov nad morom - tridsať metrov od mora"
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 30 čer 2023, 14:41

V překladu se toho ztratilo hodně ... například to, že Čína to letiště dokončila již v roce 2019, tedy před 4-mi lety.

Jmenuje se Chongqing Wushan Airport a má roční přepravní kapacitu 280.000 PAX.

RWY je dlouhá 2.600 m a je určena pro provoz letadel kódového písmene C ... tj. o rozpětí do 36 m (A320; B737 apod.)
Velikostně letiště odpovídá asi tak letišti v Karlových Varech ... RWY je sice o 450 m delší, ale vzhledem k nadmořské výšce o 1.200 m vyšší jsou dráhy provozně srovnatelné (tedy pokud by ta karlovarská byla také široká 45 m a ne pouze 30 m :sad: )

Cena 253 mil. USD je pro takto malé letiště extrémně vysoká, ale to je vzhledem k podmínkám stavby pochopitelné. S letištěm Berlin-Brandenburg se to srovnávat nedá, to má kapacitu 160x vyšší !!! (46 mil PAX ročně).

Termika toho s přistáním nic moc neudělá ... horší to bude se svahovým prouděním. Je to v hornaté krajině, tam budou vzdušné proudy na návětrné a závětrné straně asi hodně nepříjemné (ale to je jen odhad dle obdobně položených letišť, nic konkrétního o tom nevím).

Jinak, není to na jihu Číny, ale uprostřed. Kousek od přehrady Tři soutěsky. Kvůli té ostatně i vzniklo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chongqi ... an_Airport
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 30 čer 2023, 14:54

Skeptik píše:
30 čer 2023, 14:41
Jinak, není to na jihu Číny, ale uprostřed. Kousek od přehrady Tři soutěsky. Kvůli té ostatně i vzniklo.
Diky, myslel som, že je to o kus (tak 300km) južnejšie
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9077
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od false_flag » 30 čer 2023, 15:07

Skeptiku už to přesáhlo 7 miliard USD v roce 2020 a ne tolik pasažerů to kapacitu nemá.. snad někdy...ve hvězdách po roce 2030 a pár dalších dosud nespočtených muliardách USD.. Reálně jsou s PAX tak na polovině..
Hledám , hledám podrobnějsší info svěží.. pokud to není státní tajemnství ten průšvih.
Zatím mi to hrubě vychází asi 2,5x dražší na 1PAX .. ten experiment s horou..
https://www.bloomberg.com/news/features ... f-a-crisis
https://ekonom.cz/c1-66836100-letiste-b ... -cely-svet
Naposledy upravil(a) false_flag dne 30 čer 2023, 15:20, celkem upraveno 2 x.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 30 čer 2023, 15:18

Úvodní kapacita ... terminály 1, 2 a 5 je 46 mil. PAX
S možností rozšíření do roku 2035 na 58 mil.

Terminál 1 ... 28 mil
Terminál 2 ... 6 mil
Terminál 5 (dříve Schönefeld) ... 12 mil
a naplánované jsou T3 a T4, každý po 6 mil. PAX.

Jinak o tom, že výstavba BBA je absolutní průser, není žádná diskuze. To je fakt.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 30 čer 2023, 15:35

false_flag píše:
30 čer 2023, 15:07
Zatím mi to hrubě vychází asi 2,5x dražší na 1PAX .. ten experiment s horou..
BER ... 7.000.000.000 USD : 46.000.000 PAX = cca 152 USD/PAX

WSK ... 253.000.000 USD : 280.000 PAX = cca 903 USD/PAX

Tvé počty nějak nevychází.
152 není 2,5x víc jak 903

Ale on ten Berlin-Brandenburg airport ani nemohl být dražší ... jednak částečně využil infrastrukturu zaniklého letiště Schönefeld a druhák u letiště je výhodou, když je co největší ... jednotkové náklady na výstavbu klesají.
Ale jak jsem již napsal, průser a blamáž to je.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9077
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od false_flag » 30 čer 2023, 15:41

Jo jenže s velkou slávou mají 2,1 milionu v květnu...
https://centreforaviation.com/news/berl ... 23-1207082
za celý rok budou za 20 mil rádi. Takže.. mrtvé investice..
7 000 000 000/20 000 000= 350USD
A to bylo 7 miliard v roce 2020 :sad:
Takže plus minus autobus nebudu daleko.
No a pak.. to letiště může mít pro číňany i vojenský smysl.. Určitě v té hoře nic neschovali? S výtahem?
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 30 čer 2023, 15:58

Ale jistě. To je ale normální.
Za loňský rok měli cca 20 mil. z té kapacity 46 mil. PAX.
Letos očekávají cca 28 mil ... což je ale pořád málo ve srovnání s 35 mil PAX, kteří prošli berlínskými letišti v roce 2019.

Ostatně ten Wushan Airport měl také jen 89 tis. z kapacity 280 tis. PAX.

Je nemožné, aby kapacita byla hned vyčerpaná na 100%. Při přiblížení se k limitu už nastávají šílené problémy a je nutné, aby se dokončovala další výstavba.
Pozn. Vím o čem mluvím. Na přelomu 20. a 21. století jsem si to na letišti Praha/Ruzyně zažil několikrát ... dokud se neotevřel Terminál 2.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od nine_mike » 25 zář 2023, 17:50

Začala sériová výroba ruského dopravného lietadla Jakovlev MS-21. Prvé kusy odovzdané zákazníkom majú byť začiatkom budúceho roka.
https://dzen.ru/a/ZQ0fFa6kuBSFlsNY?utm_ ... anounas.ru
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 26 říj 2023, 02:25


Pred akým lietadlom to spievajú? Štvormotorové, relatívne malé s dvomi motormi na jednom pilone pod krídlom. Alebo to je skreslené a zle to vidím?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 26 říj 2023, 03:37

Malé rozhodne nie je - je to pôvodne B747 G-BDXJ v roku 2005 prestavaný na filmovú kulisu / rekvizitu

https://www.google.com/maps/@51.1147959 ... ?entry=ttu
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 26 říj 2023, 16:45

Kurňa, ako si to našiel :devil:
Že by tá dvojmontáž motorov bola umelecká licencia?
https://nl.wikipedia.org/wiki/G-BDXJ
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

HONZIK11
Výkonný redaktor
Příspěvky: 746
Registrován: 21 čer 2019, 14:16

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od HONZIK11 » 26 říj 2023, 17:21

Asi ano. I v tvem odkazu se pise ,ze bylo jen videno ,ci tazeno.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 26 říj 2023, 17:36

Ano.
Je to původně rekvizita pro bondovku Casino Royale z roku 2006.
Vím to, tak nějak jsem se trochu účastnil natáčení, a tak jsem byl pozván na premiéru 😁

Obrázek

Jediná bondovka, kterou jsem kdy viděl ... proto si to pamatuji.

A pak byl taky občas k vidění v Top Gearu ... v těch původních, co se na ně ještě dalo koukat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5551
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Kalinac » 20 lis 2023, 22:05

Vůbec první záběry z odpálení rakety ukazují, proč je čínská stíhačka J-20 bezkonkurenční v boji na vizuální vzdálenost

Military Watch Magazine
příležitosti 74. výročí založení letectva Čínské lidové osvobozenecké armády (PLA) zveřejnilo ministerstvo národní obrany vůbec první záběry ukazující odpálení rakety ostrou střelbou ze stíhačky J-20 páté generace. Vydání přichází po letech spekulací o startovní sekvenci letounu od doby, kdy třída uskutečnila svůj první let v lednu 2011. Odpálenou střelou byla infračerveně naváděná PL-10 určená pro boj na vizuální vzdálenost, z nichž každá stíhačka nese dvě v každé ze svých dvou postranních střelových pumů, zatímco mnohem větší ventrální střela nese buď radarem naváděné střely vzduch-vzduch PL-15 nebo vzduch-země. Záběry ukazující odpálení rakety PL-10 jsou významné, protože J-20 využívá zcela unikátní zatahovací boční odpalovací lištu pro rakety, přičemž testy integrace zbraní pro odpalovací systém byly poprvé hlášeny na začátku roku 2013. Systém rozmisťuje rakety mimo pumovnice J-20 se zavřenými dveřmi, což umožňuje pilotům odpalovat v boji mnohem rychleji a zároveň se vyhnout výraznému snížení schopností stealth a aerodynamických profilů, které vznikají při otevírání pozic během boje, jako to dělají jiné stealth letouny.
Střely PL-10 (boky) a PL-15 v pumovnicích J-20
j20.JPG
Samotná PL-10 je považována za blízkého kandidáta na titul nejschopnější střely vzduch-vzduch s vizuálním dosahem ve službě na celém světě a využívá ovládání vektoru tahu a kardanový zobrazovací infračervený vyhledávač pro usnadnění zaměřování vysoko mimo zaměřovač v úhlech přesahujících 90 stupňů. Silné výhody střely byly široce uznány západními zdroji, přičemž britský Royal United Services Institute poznamenal, že střela měla "lepší kinematický výkon než americký AIM-9X Sidewinder". S dosahem, který je považován za velmi dlouhý pro infračerveně naváděnou střelu, je PL-10 také schopen zaměřovat na nižší než vizuální vzdálenosti. Schopnosti střely jsou obzvláště silné, když jsou spárovány nejen s unikátním odpalovacím systémem J-20, ale také s vlastní avionikou a extrémní manévrovatelností stíhačky. Záběry z konce roku 2022 ukázaly, že letouny J-20 předvádějí stále působivější letové výkony při nízkých rychlostech, přičemž se očekává, že integrace motorů WS-15 s vektorováním tahu očekávaná od konce roku 2024 učiní z této třídy stíhacích letounů těsného uchazeče o titul nejobratnějšího letounu na světě. WS-15 byl oznámen v březnu, kdy vstoupil do sériové výroby a poprvé vzlétl ve dvojčatech na J-20 koncem června.
Avionika J-20 zvyšuje jeho bojovou výhodu s vizuálním dosahem, přičemž jeho systémy distribuované apertury jsou jedinečnou funkcí, která je jinak k vidění pouze na amerických F-35 a která mimo jiné umožňuje pilotům "vidět" skrz senzory přes drak letadla pomocí jejich přileb. Díky tomu je stíhačka zevnitř efektivně průhledná. Systém také umožňuje pilotům detekovat a sledovat odpálení raket, včetně detekce místa odpalu a signalizace protiopatření, může navádět střely vzduch-vzduch, když jsou detekována nepřátelská letadla, a zlepšuje možnosti nočního vidění. Vzhledem k tomu, že se jedná o hlavní čínský stíhací letoun pro vzdušnou převahu, rychlé zlepšování schopností J-20 od doby, kdy tato třída vstoupila do služby v roce 2017, vedlo rostoucí počet analytiků k úvahám o nejschopnějším letounu svého druhu na světě, přičemž jeho stárnoucí americký rival F-22 ukončil výrobu v roce 2011 a používá avioniku, která je dnes považována za stále zastaralejší. Bojové schopnosti F-22 s vizuálním dosahem jsou považovány za jedny z nejhorších na světě kvůli nedostatku zaměřovačů namontovaných na helmě, které jsou klíčové pro usnadnění zaměřování střel z výšky mimo zaměřovač, zatímco nedostatek infračervených senzorů, systémů distribuované apertury nebo dokonce moderních datových spojení vážně omezuje situační povědomí. Mnohem lehčí F-35, i když je na stejné úrovni jako J-20, pokud jde o avioniku, trpí problémy s velkým rozsahem výkonu, méně než polovičním doletem a nese mnohem menší senzory a mnohem menší náklad zbraní, přičemž je velmi omezený ve svém letovém výkonu kvůli nízkému poměru tahu a hmotnosti. Bojové schopnosti na vizuální vzdálenost jsou tak pouze jednou z mnoha oblastí výkonu J-20, kde získal velmi jasné výkonnostní výhody oproti konkurenčním stíhačkám nasazeným v zámoří.

https://militarywatchmagazine.com/artic ... sual-range

Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Wasp1 » 20 lis 2023, 23:25

Tohle strašně bolí :
Bojové schopnosti F-22 s vizuálním dosahem jsou považovány za jedny z nejhorších na světě kvůli nedostatku zaměřovačů namontovaných na helmě, které jsou klíčové pro usnadnění zaměřování střel z výšky mimo zaměřovač, zatímco nedostatek infračervených senzorů, systémů distribuované apertury nebo dokonce moderních datových spojení vážně omezuje situační povědomí. Mnohem lehčí F-35, i když je na stejné úrovni jako J-20, pokud jde o avioniku, trpí problémy s velkým rozsahem výkonu, méně než polovičním doletem a nese mnohem menší senzory a mnohem menší náklad zbraní, přičemž je velmi omezený ve svém letovém výkonu kvůli nízkému poměru tahu a hmotnosti. Bojové schopnosti na vizuální vzdálenost jsou tak pouze jednou z mnoha oblastí výkonu J-20, kde získal velmi jasné výkonnostní výhody oproti konkurenčním stíhačkám nasazeným v zámoří.

Odpovědět