Bezpilotní prostředky

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10458
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od puma » 05 črc 2020, 19:57

To jsem ještě nikdy neviděl a nikde na internetu nenašel. 8 antén na Orlanu-10 a dvě jako winglety, či co to je?
1.jpg
Nejsou to ty létající BTSky, nebo létající průzkumná "L pásmová mini vzdušná platforma s velkou vytrvalostí" k zaměřování vyzařování dalekodosahových vzdušných a pozemních datalinků, které tam většinou pracují, kdy působ tři Orlany ve skupině a pak dokáží dost přesně ztriangulovat polohu zdroje vyzařováni?, když znáte jejich přesné polohy +- metr z satelitní navigace a používají atomové hodiny z ní k vzájemné sesynchronizaci přijmu signálu s časovou korekcí vypočítanou oproti rozdílným polohám dalších členů skupiny, tak pak by to byla docela zajímavá aplikace za pár kaček s vytrvalostí ve vzduchu 18-24h a možností působit na výšce až cca 6km.. Další možnost je, že to jsou jen nějaké malé vzdušné retranslátory datalinků pro pozemní jednotky s Ratnikem (tedy taky defakto BTSky ale ne ty komerčních sítí) sloužící i k jejich řízení velitelem praporu na větším členitém území a přes které mohou také posílat svá data k veliteli a dál na nadřízené stupně, kdy prostě krouží nad nimi na větší výšce X takových malých retránslátorů a drží s nimi tempo při operacích?

Jediné tomu podobné jsem našel tohoto Orlana-10 s jednou anténu
Obrázek
https://www.aviaport.ru/digest/2020/06/29/643629.html
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12862
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 05 črc 2020, 21:59

Ono je v principe jedno, či je to "len" Ratnik alebo "len" mobilné siete. Zmena môže byť dielom niekoľkých povelov, pretože v principe nikto spoľahlivo nevie, na akých frekvenciách Ratnik vlastne pracuje... A pásmo mobilných sietí je celkom lákavé - medzier sa tam nájde dosť a plošné rušenie je strašne kontraproduktívne.
Problém je potom skoro rovnaký ako s GPS - môžeš ho pre civilov vypnúť. A nasereš najmenej pol miliardy "vlastných" ľudí.... Pár desiatok tisíc ich tým rovno zabiješ...

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5560
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od martanus » 21 srp 2020, 17:24

Umělá inteligence na simulátoru porazila pilota stíhačky F-16
Banger prohrál s Heron Systems na plné čáře. „Standardní věci, které jako piloti děláme, nefungují,“ posteskl si pilot s virtuálními brýlemi během souboje. Umělá inteligence dokázala používat velice agresivní strategii, na kterou Banger obtížně reagoval. Na rozdíl od lidských pilotů Heron upřednostňoval kanón a střílel neomylně.
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clane ... 6-40334099

Vypadá to, že budoucnost soubojů je dogfight.

Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12862
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 21 srp 2020, 18:44

Ale to je predsa známe už dávno, že umelé inteligencie robia pri pilotáži veci, z ktorých je pilotom "blivno".
Už koncom 90. rokov sa nejaká AI naučila lietať tak, že robila prakticky neustále výkrut - tým pádom sa stala pre ľudského pilota prakticky nezasiahnuteľnou, pretože osa lietadla je typicky 2-3 metre od osy výkrutu.
Iná skúsenosť s AI je z hry Il-2 Šturmovik - niekto podla AI pilota vytvoril AI palubného strelca. Vznikla údajne (nehral som) neuveriteľne vražedná vec - Liberator so šiestimi AI sa dokázal ubrániť útoku tuctu živých hráčov.

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2472
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od classix » 22 srp 2020, 12:11

AKINCI PT-1 (Prototyp 1)

Od turecké společnosti Baykar Defense dron dosáhl výšky 30 000 stop. (9144m)
Akinci má vnitřní vnitřní hmotnost 881 lb (400 kg) a externí užitečnou hmotnost 2 094 lb (950 kg), což kombinuje celkovou bojovou zátěž na maximum. 2,976 lb (1350 kg). Je poháněn dvěma turbovrtulovými motory o výkonu 450 koní (340 kW) nebo 750 koní (560 kW) a díky velkému rozpětí křídel 66 m (20 m) zajišťuje maximální vzletovou hmotnost 5,5 tuny .

Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2610
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Svarboj » 23 srp 2020, 14:01

Letectvo Spojených států amerických příští měsíc uvede v život kontroverzní Project Maven
Nolan výše jmenovanou společnost opustila na protest proti Project Maven – programu, jehož cílem bylo zlepšit AI systém pro rozpoznávání objektů a lidských tváří určený pro vojenské drony.

Google své zapojení do tohoto projektu nakonec ukončil, ale to jeho přípravu samozřejmě nezastavilo. .

„V IT již neexistuje rozdíl mezi vývojovými systémy a bojovými systémy,“ řekl k tomu Will Roper z U.S. Air Force. „ABSMS a Maven začnou tuto hranici v září rozmazávat.“
https://vtm.zive.cz/clanky/letectvo-spo ... fault.aspx

Různé odstřelovače a asasiny nahradí kluci ajťácký s levným dronem a globální seznam tváří (cílů) mezitím dodal Google?
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2610
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Svarboj » 26 srp 2020, 16:35

Umelá inteligencia porazila bojového pilota
Išlo o pilota s volacím znakom Banger, ktorý je inštruktorom vo Weapons School a má nalietaných viac ako 2000 hodín. Umelá inteligencia však dokázala riadiť lietadlo oveľa presnejšie ako človek, a preto si mohla dovoliť ignorovať pravidlá letovej bezpečnosti, na ktorých dodržiavanie sú americkí piloti cvičení. To "stroju" nakoniec prinieslo výhodu v tomto simulovanom boji. Program od spoločnosti Heron Systems však nielenže lietal presnejšie, ale mal aj rýchlejšie reakcie. Prevaha stroja nad človekom bola v tomto prípade jednoznačná. Umelá inteligencia sa dokázala aj vo vypätej situácii rozhodnúť doslova v nanosekunde, zatiaľ čo pilotovi zabralo oveľa viac času zorientovať sa, prijať rozhodnutie a konať.
https://www.leteckymagazin.sk/l/umela-i ... ho-pilota/

Šlo tedy souboj na kanóny. Kdyby šlo o souboj AIM-9X+HMD, tak by to dopadlo tak (podle mě), že by UI odpalila raketu o 1s dříve než živý pilot a po digitální obloze by se rozprskly dvě letadla s vteřinovým rozestupem. :D
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6177
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od kenavf » 26 srp 2020, 18:03

Východzí bod súboja bol že lietadlá sa minuli cca krídlo na krídlo a začali točiť. Po otáčke boli relatívne blízko seba(cca 4000ft), takže preto asi tá preferencia kanónov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5893
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od skflanker_ » 12 říj 2020, 21:41

Izraelský Kamikadze dron IAI Harop a jeho bojová časť od firmy Rafael:
20201012.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1615288 z 12.10.2020
Ide o trosky Azerbajdžanského bezpilotnika zostreleného / padnutého v Náhornom Karabachu
Bojová časť, celková hmotnosť 15,2kg / typ nálože PX 139, hmotnosť 5,7kg

Uživatelský avatar
Karsa Orlong
Redaktor
Příspěvky: 97
Registrován: 07 úno 2017, 20:23

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Karsa Orlong » 14 říj 2020, 21:15

Čínský systém roje UAV


Další informace
中国电科集团电科院开展了陆空协同固定翼无人机“蜂群”系统。 近期进行了相关试验试飞工作,验证了陆上发射和空中投放固定翼无人机“蜂群”开展对地察打、精确打击等各项任务能力。 相比于旋翼/多旋翼无人机,固定翼无人机具有速度快、航时长等优势,是各国无人机装备的首选。旋翼/多旋翼无人机“蜂群”的数量世界纪录超过3000架,而固定翼无人机“蜂群”的数量世界纪录仅仅只有200架,而这200架固定翼无人机“蜂群”的世界纪录同样由中国电科集团电科院团队于2017年11月创造。 此次披露的陆空协同固定翼无人机“蜂群”系统是我国首个实用化的无人机“蜂群”,展示了车载快速部署、密集发射、空中悬停投放、机动投放、精确编队、阵型变换、对地察打、精确打击等全流程任务能力。

Překlad:
Institut elektrické energie (také známý jako CAEIT, součást CETC) dokázal vyvinout systém roje bezpilotních prostředků s pevnými křídly. V září 2020 byly provedeny příslušné letové zkoušky, které ověřily schopnosti pozemního startu roje UAV pro provádění pozemních pozorování, přesných úderů a dalších misí. Ve srovnání s rotorovými UAV mají letouny s pevnými křídly výhodu vysoké rychlosti a dlouhé doby letu, což z nich dělá první volbu pro UAV vybavení všech zemí.

Světový rekord roje rotorových UAV je více než 3000, zatímco světový rekord UAV s pevnými křídly je pouze 200. Tento světový rekord byl vytvořen týmem CETC v listopadu 2017. Nyní prezentovaný systém roje UAV s pevnými křídly je prvním čínským praktickým rojem UAV, který demonstruje uložení na vozidle, rychlý start, vznášení, mobilní vypuštění, přesnou formaci, změnu formace, pozemní pozorování, přesný úder a další úkoly.

Uživatelský avatar
Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2610
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Svarboj » 15 říj 2020, 21:26

Opravdu zajímavé. Čína tedy jde v kopírovacích stopách Američanů a je jenom 3-5 let pozadu v rojových technologií za USA. Dron má i stejný design ale navíc byl předveden v kamikaze roli. Pokud to půjde vyrábět jako rohlíky...
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti